PC start niet meer op na veranderingen instellingen BIOS

Status
Niet open voor verdere reacties.

joter

Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2004
Hallo,

ik wou mijn biosinstellingen aanpassen zodat alles sneller verliep (overclocken)

Ik startte de pc vervolgens opnieuw op en hij laad de instellingen van de bios etc, ik kan alleen nog in de BIOS zelf komen maar verder komt de pc niet.. een klein wit streepje met een zwarte achtergrond is het enige wat ik te zien krijg.

hetgene wat ik gedaan heb in de bios is dingen veranderen bij de overclock settings..
deze heb ik hierna weer op default gezet.

vervolgens start de pc niet meer op.

check tie wel je hardware? of blijft hij dan al hangen? zo nee dan is hetmisschien iets met windows dat ie je hardware niet herkent in combinatie met je besturingsysteem omdat je dingen heb gewijzigt.

wat kan je zo ie zo doen.
stroom er helemaal af ook stekker er uit.

handmatig de bios resetten ( met jumper op moederbord)

stel in je bios in opstarten vanaf cd en probeer met je windows cd in de herstelconsolle te komen en kies fixboot. maar dat alleen als hij vastloopt met het lade van windows dus niet als hij daarvooral vast loopt dan helpt dit niet.

check tie wel je hardware? of blijft hij dan al hangen? zo nee dan is hetmisschien iets met windows dat ie je hardware niet herkent in combinatie met je besturingsysteem omdat je dingen heb gewijzigt.

hij checkt wel de hardware, maar daarna krijg ik dat zwarte scherm met dat witte streepje

wat kan je zo ie zo doen.
stroom er helemaal af ook stekker er uit.

Hoe doe ik dat precies?

Hoe doe ik dat precies?

Eerst de stroom kabel uit je pc
Dan het moederbord batterijtje (platte chroomkleurige ronde schijf van zeg 1,5 cm, meestal staat er iets van cr2032 op) lokaliseren en verwijderen.
Zie manual, maar in de buurt moet een jumper zitten met 3 pennetjes.
Zet die jumper nu op het middelste en NU lege pennetje.
Wacht een halve minuut, plaats de jumper terug in originele positie
plaats je batterijtje terug
kabel er in, opstarten maar.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan