Pc start niet meer op of valt uit na uithalen van geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

kermitje73

Gebruiker
Lid geworden
1 nov 2006
Ik heb onlangs het geheugen uit mijn Pc gehaald om mee te nemen naar de winkel om extra geheugen bij te halen. Na dat ik het er weer instak wou de pc niet meer aangaan. Ik duuwde op de powerknop, hij ging even aan maar sloeg onmiddelijk weer uit. Heb hem weer open gedaan en de bankjes stevig aangedrukt en hij werkte weer. Paar dagen later viel hij tijdens het gebruik gewoon uit. Weer latjes aangedrukt en het was weer in orde. Dit gebeurde elke dag opnieuw eens. tot vandaag deed hij het 4 keer na elkaar. Dus ik beide latjes er uitgehaald om te kijken wat het probleem was, maar zichtbaar niets te zien. Na het terugplaatsen krijg ik hem helemaal niet meer aan. En telkens kan ik maar 1 keer op de powerknop duwen om reactie te krijgen. Dan moet ik de latjes weer aandrukken en opnieuw proberen. Hij gaat weer aan maar slaat onmiddelijk weer uit. Weet iemand hier raad mee?

Specificaties:
ABIT TH7II Raid mobo
512 Mbyte DDR-SDRAM-333 Mhz (PC2700)

probeer eens met een dan even in een ander ram slot .
lijkt er op dat er iets met het geheugen of ram slot aan de hand is

volgens mijn handleiding moet ik steeds met paren werken en de onbenutte slots met RIMM's opvullen. Dus ik denk niet dat met 1 latje zal werken. Heb nu wel het RAM en die RIMM laten per koppen van socket verwisseld en heb nog steeds hetzelfde resultaat.:confused:

dan met eerstkijken met ram dan de andere even er uit haalen.

ik heb verschillende combinaties geprobeerd en bij sommige blijft de pc aan maar start hij totaal niet op. Als ik het koppel RAM in het tweede paar socket steek zonder de RIMS erin blijft hij ook aan. Maar zodra ik het eerste paar socket gebruik, voorzowel geheugen als RIMM valt hij onmiddelijk weer uit.

Je hebt het over DDR ram in je topicstart, maar dit bord ondersteund toch alleen maar RDRAM?

En horen deze RIMM's niet paarsgewijs, en dan van dezelfde type en groote, in A1-B1, of in A2-B2 als combinatie?

Overigens de kontakten even schoonmaken, met een kontaktspray of spiritus, zou ook kunnen helpen.

Je hebt het over DDR ram in je topicstart, maar dit bord ondersteund toch alleen maar RDRAM?

En horen deze RIMM's niet paarsgewijs, en dan van dezelfde type en groote, in A1-B1, of in A2-B2 als combinatie?

Overigens de kontakten even schoonmaken, met een kontaktspray of spiritus, zou ook kunnen helpen.

Allemaal correct wat je zegt. Het bord ondersteunt volgens de manuel RDRAM, maar de winkel heeft er DRR ingestopt en dit werkt al 5 jaar. De RIMM's zitten paarsgewijs. De configuratie is als volgt:
A1 256 MB DDR-SDRAM
B1 256 MB DDR-SDRAM
A2 C-RIMM
B2 C-RIMM

Ik ga hem morgen eens binnensteken in de winkel en horen wat ze zeggen en hem dan direct laten upgraden naar 1 gig ook.

Het probleem zat hem dus in de voeding. Er zit een nieuwe in en probleem is opgelost.

De upgrade naar 1 GB heb ik niet gedaan wegens de te hoge kostprijs van dat RIMM geheugen.
2x512MB = 600euro
2x256 MB bijsteken = 250euro

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan