Ik startte onlangs mijn PC op (na bijna 2 jaar trouwe & foutloze dienst), maar vrijwel direct viel hij terug uit. Nog een paar keer geprobeerd en steeds hetzelfde resultaat. Soms bleef hij heel even draaien, maar meestal viel hij direct weer terug uit. Even rondgegoogled en ik kwam diverse oorzaken en nog meerdere oplossingen tegen.
- Het makkelijkste was om het stof eens te verwijderen... dat allereerst maar al eens gedaan.
- Blijkbaar willen voedingen nogal eens raar doen als ze niet op een geaard stopcontact aangesloten zitten. Dus maar een verlengkabel gehaald en in de volgende kamer aangesloten, daar zat wel zo’n stopcontact.
Na weer veel googlen diverse topics gevonden, met veel tips waarop te letten. Dus met veel goede moed maar eens geprobeerd; PC opgestart en dit gebeurd er:
- Alle lichten gaan/blijven branden, zowel van de kast als het moederbord... dus lijkt de voeding in orde te zijn.
- Als ik goed luister lijken de harde schijven ook aan te slaan.
- PC blijft echter in een soort “opstartmodus” draaien: bij normaal gebruik start hij op met alle fans in volle stand, maar deze gaan langzamer draaien zodra hij eenmaal in het opstartscherm komt. Nu blijven alle fans op volle snelheid draaien.
- Zoals in de titel... het scherm blijft dus ook zwart.
Nu kom ik heel veel oplossingen tegen, meestal wordt het moederbord aangewezen als de dader. Maar daarnaast lees ik ook dat het veroorzaakt zou kunnen worden door geheugen, videokaarten enz...
Voordat ik alles eruit ga slopen, wilde ik eerst hier eens rondvragen of er misschien forumleden zijn die tips hebben om vast te stellen wat er precies mis is. Dus als jullie ideeen hebben wat dit veroorzaakt, hoor ik het graag van jullie.
Bij voorbaat dank & de groetjes van LIJN34
Specificaties:
1 Antec Big Tower Nine Hundred ATX No PSU
1 Asus Striker II Formula nForce 780i SLI, SATA2
1 Creative Geluidskaart X-Fi Xtreme Audio 7.1 PCI-e Bulk
1 Intel Core 2 Duo E8500 3.16GHz 1333 6MB Box
1 OCZ 2x2GB DDR2 SDRAM PC6400 CL5.0 SLI XTC
2 Western Digital 250GB SATA300 16MB, WD2500AAKS
1 Western Digital 36GB SATA150 16MB Raptor, WD360ADFD
2 XFX Videokaart PCI-e GeForce 8800GT 512MB DDR3 2xDVI/HDCP
1 Zalman Powersupply ZM750-HP 750W Modular
- Het makkelijkste was om het stof eens te verwijderen... dat allereerst maar al eens gedaan.
- Blijkbaar willen voedingen nogal eens raar doen als ze niet op een geaard stopcontact aangesloten zitten. Dus maar een verlengkabel gehaald en in de volgende kamer aangesloten, daar zat wel zo’n stopcontact.
Na weer veel googlen diverse topics gevonden, met veel tips waarop te letten. Dus met veel goede moed maar eens geprobeerd; PC opgestart en dit gebeurd er:
- Alle lichten gaan/blijven branden, zowel van de kast als het moederbord... dus lijkt de voeding in orde te zijn.
- Als ik goed luister lijken de harde schijven ook aan te slaan.
- PC blijft echter in een soort “opstartmodus” draaien: bij normaal gebruik start hij op met alle fans in volle stand, maar deze gaan langzamer draaien zodra hij eenmaal in het opstartscherm komt. Nu blijven alle fans op volle snelheid draaien.
- Zoals in de titel... het scherm blijft dus ook zwart.
Nu kom ik heel veel oplossingen tegen, meestal wordt het moederbord aangewezen als de dader. Maar daarnaast lees ik ook dat het veroorzaakt zou kunnen worden door geheugen, videokaarten enz...
Voordat ik alles eruit ga slopen, wilde ik eerst hier eens rondvragen of er misschien forumleden zijn die tips hebben om vast te stellen wat er precies mis is. Dus als jullie ideeen hebben wat dit veroorzaakt, hoor ik het graag van jullie.
Bij voorbaat dank & de groetjes van LIJN34
Specificaties:
1 Antec Big Tower Nine Hundred ATX No PSU
1 Asus Striker II Formula nForce 780i SLI, SATA2
1 Creative Geluidskaart X-Fi Xtreme Audio 7.1 PCI-e Bulk
1 Intel Core 2 Duo E8500 3.16GHz 1333 6MB Box
1 OCZ 2x2GB DDR2 SDRAM PC6400 CL5.0 SLI XTC
2 Western Digital 250GB SATA300 16MB, WD2500AAKS
1 Western Digital 36GB SATA150 16MB Raptor, WD360ADFD
2 XFX Videokaart PCI-e GeForce 8800GT 512MB DDR3 2xDVI/HDCP
1 Zalman Powersupply ZM750-HP 750W Modular