PC start niet meer op vanaf CD-ROM

Status
Niet open voor verdere reacties.

nescio

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2001
Ik wilde een Ghost-image terugzetten vanaf de D-partitie naar de C-partitie. Ik had wel het *. GHO bestand, maar na een tijdje vroeg Ghost ook om het *.GHS bestand (die niet op de D-partitie stond). Ik heb de restore gestopt en wilde toen de pc opnieuw opstarten om dit *.GHS-bestand alsnog vanaf de externe harde schijf naar D te kopieren. De pc startte echter niet meer op, waarschijnlijk omdat er nu een halve image op de C-partitie stond.

Maar nu startte de pc ook niet meer vanaf de CD-ROM op! Zelfs als ik in de Boot-sequence aangeef dat hij alleen van de CD-ROM moet opstarten, krijg ik de melding 'NTLDR not found'. Deze melding krijg ik als ik zowel met de Ghost-CD wil opstarten, als met een installatie-cd van Windows XP.

Ik heb ook nog 6 Win XP installatie-diskettes gemaakt, hier start de pc wel mee op, maar op het laatst geeft hij aan dat de setup niet gelukt is.

Ik heb de BIOS teruggezet naar de defaultwaarden, en de backup-batterij een tijdje verwijderd en opnieuw geplaatst, toen opnieuw de bootsequence ingesteld, maar dit heeft ook niet geholpen.

De pc is voor mijn zoon, die nu uiteraard erg teleurgesteld is. Wie kan mij helpen?:confused:

Ik weet niet meer wat

Als jij de boodschap "NTLDR not found" krijgt, geloof mij, dan ben je níet aan het starten vanaf CD.
Wat je dus moet doen is eerst goed checken of in het bios idd. opstarten vanaf CD als 1e boot optie is genoemd. Als dat zo is, dan de XP CD in de lade en pc opstarten. Na zeer korte tijd komt in beeld te staan: "Druk op een toets om vanaf CD te starten". Dit staat er zéér kort, dus je moet redelijk snel een willekeurige toets indrukken. Nú start Windows vanaf CD.

In de BIOS is opstarten van de CD echt als eerste optie genoemd. Zelfs als ik opstarten van de CD als enige optie opgeef, blijf ik de melding 'NTLDR not found' krijgen.:(

Geloof mij, je start niet van CD als je de melding missing.... krijgt. Het kan wel zo staan, maar starten doe je niet van CD met die melding.

Een mogelijke oorzaak zou een defecte CD speler kunnen zijn.

Laatst bewerkt:
Ik heb een reeks willekeurige F-toetsen ingedrukt tijdens het opstarten, en nu start hij weer vanaf CD op! Ik heb ook al een image kunnen terugzetten en het werkt weer!

Bedankt voor je hulp,

vr.gr.
Ralph:thumb:

Ok, graag gedaan.

Misschien dat dáár je probleem zat (F-toetsen) ik bedoelde eigenlijk een willekeurige "normale" toets van het toetsenbord. Ik heb eigenlijk zelf nog nooit geprobeerd vanaf CD te booten door een F-toets in te drukken, altijd een normale letter van het toetsenbord gebruikt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan