PC start niet meer op, waar ligt het probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zlyrinx

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2008
Beste mensen,

Ik heb laatst een nieuwe computer gebouwd, alles klopt alles vista compatible.
Eerst XP geinstalleerd en vanuit XP de upgrade gemaakt naar Vista. Vista draaide 3 dagen lang prima.

Toen starte de computer opeens uit zichzelf opnieuw op en na het opstarten met veilige modus of normaal opstarten geeft hij de foutmelding
File: \windows\system32\ntoskrnl.exe
status: 0xc0000098
Info: windows failed to load because the kernel is missing, or corrupt.

Geprobeerd om XP opnieuw te installeren, geprobeerd om Vista direct te installeren (met formateren van de schijf elke keer) en elke keer krijg ik tijdens de installatie een foutmelding, terwijl XP en Vista allebei legaal zijn en ze beiden enkele dagen terug prima werkten. Bij memtest zegt ie geen fouten te vinden.

Alles in de computer is nieuw. Waar kan het probleem liggen en hoe zou ik dit op kunnen lossen? Problemen zijn wel op te lossen, maar dan moet wel duidelijk zijn wat het probleem is, en dat is voor mij niet helder.

Dit is mijn systeem:
AsRock 4coredual sata2
Intel core 2 quad q6600
2x 1GB ddr2 667Mhz OEM
WD Caviar SE16 250GB
LG 18x DVDRW
Sapphire Radeon 9600 pro 256mb
Coolermaster Extreme power 380w
Coolermaster CM690
Windows Vista HP 32bit

Alvast heel erg bedankt!

Gr Pieter

lijkt er op dat de ntoskernel corrupt is die op de cd staat. Ruil om of regel eens een nieuwe en probeer het dan nog eens

Maar wat ik dan niet snap, waarom doet hij het eerst een aantal dagen goed?

En waarom werkt mn XP cd dan opeens ook niet meer?

Hartelijk dank!

Virus zou kunnen, hoewel het me vreemd lijkt... Het eerste wat ik heb gedaan was AVG installeren...

Maar stel nou dat het een virus is, dan zou het virus toch verdwenen moeten zijn als ik de schijf formateer? En het formateren lukt elke keer, alleen het installeren daarna niet!

Hoi !

Als je geformatteerd hebt, zou het probleem inderdaad over moeten zijn.

Maar: wat gebeurt er als je XP wilt installeren ?

Krijg je dan opnieuw dezelfde foutmelding of een andere ?

Zo ja, welke ?

Ik zou je aanraden eerst XP te installeren, dan virusscanner instaleren, dan alle update's binnenhalen.

Lukt dat, daarna Vista installeren, uiteraard op een andere partitie.

Enne...staan je geheugen-timings "by SPD" of "auto"?

Greetz,

Harry.

Probeer inderdad eens vista of een ander besturingssysteem als dat wel werkt ligt het of aan de cd of aan een error in het systeem. Als dat niet lukt dan weet je dat dit aan het systeem ligt.

Hoi !

Het betekent dat je de geheugen-timings door je PC laat bepalen.

In je bios kun je ook kiezen voor: Default Settings" , "Fail-safe Settings" o.i.d.

Greetz,

Harry.

Hèhè

Geheugenbankje van mn oude computer er in gestopt en de XP installatie is gelukt! Ben nu SP2 aan het downloaden en ga zo upgraden naar vista... T zou toch wat zijn als ie t nu wel gaat doen...

Kan het uberhaupt aan het geheugen liggen dat besturingssystemen foutmeldingen geven bij de installatie? Want bij de memtest (met het andere geheugen) gaf hij toen geen fouten...

Hoi !

Kan wel degelijk aan geheugen liggen.

Bijv. als je voltage te laag staat (1,8 standaard, Geil 2,1 bijv.) of de timings te strak.

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan