pc start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

martin van de mortel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 nov 2000
Berichten
2.032
Heb een pc met mb ABIT kt7A. er zat een AMD athlon thunderbird 1200 in.

De koeler maakte te veel herrie, liep ook niet soepel en dus wilde ik die vervangen. Daarna was het mis.

PC wilde niet meer opstarten.
Beeldsherm geeft aan "no connection"
De (nieuwe) Fan van de processor, de voedingskast en de chipset gaan draaien. het ledje van de cd-rom (liteon writer) knippert een paar keer en dan...... niets meer !!!!!

Ik dacht... OEPS de processor is kapot gegaan bij het vervangen van de koeler. (ik was misschien te lomp ??)

Nieuwe processor gekocht (amd Athlon 1800 xp boxed)
Vol verwachting....... HETZELFDE probleem nog steeds.

Nu weet ik het niet meer HELP please :confused:

Martin
 
Geplaatst door martin van de mortel

De (nieuwe) Fan van de processor, de voedingskast en de chipset gaan draaien. het ledje van de cd-rom (liteon writer) knippert een paar keer en dan...... niets meer !!!!!



Martin

Dan schakelt de pc zich dus weer uit?
 
???? als jij het zeg dan geloof ik da direct Melvin.

Blijft de vraag wat moet ik eraan doen? want ik weet het echt niet hoor. Toch vreemd adt door het vervangenvan eenkoeler zoiets gebeurt.

Overigens die fans blijven wel gewoon doordraaien, maar daarna gebeurt er verder niets meer
 
Laatst bewerkt:
Nee hij geeft geen enkel signaal.
Het enige wat er gebeurt is dat de fans gaan draaien anders helemaal niets.
Dat betekent dus dat je ook niet eens in de BIOS kunt komen.

Ik heb ook alle randapp. als afgekoppeld zodat die niet de oorzaak kunnen zijn, maar ook dat hielp niet.

Bij Abit heb ik nog geen concrete oplossing gevonden, maar ik blijf zoeken natuurlijk.
 
vidiokaart

Heb je het al geprobeert door kaarten te verwijderen zoals vidiokaart enz. en dan eens opstarten misschien zit daar het probleem.

sjj
 
Nee dat heb ik nog niet geprobeerd.
wil ik best eens uitproberen, maar logisch vind ik het niet.

Alles werkt perfect, je zet er een nieuwe processor/koeler in en niets doet het meer.

Ik zou bijna denken dat er iets in het MB kapot gegaan is bij het verwisselen van die eerste koeler.
 
Heb je verder niets los gehad van de bekabeling, kijk eens of alles wel goed bevestigd zit.
Anders moet je eens proberen om het moederbord los te koppelen van de kast en dan proberen, wees hiermee voorzichtig zodat je geen sluiting maakt.
Heb zo'n probleem ook gehad, maakte moederbord sluiting aan de kast, heb alles toen iets verder van de kast gemonteerd was het probleem over.
Ik gebruik altijd een polsbandje om statische electr. te voorkomen.
sjj
 
Nee bios nog niet gereset. Ga ik proberen
Ik zal ook alles eens uit de kast halen en opnieuw erin zetten. Misschien helpt het.

Ik laat het weten

Martin
 
Ben alle oude vragen aan het nalopen.
Deze is opgelost
Het MB was kapot en ondertussen is er een nieuwe ingezet
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan