Pc start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

neosinc

Gebruiker
Lid geworden
14 dec 2003
Hallo Ik heb een P4 2.3 Ghz en het volgende is het probleem mijn pc stond aan maar mijn beeld was zwart en het optisch lampje van de muis was uit maar de PC draaide wel ik had dat weleens eerder en dan resette ik e'm en starte ie weer gewoon op maar deze keer reageert ie helemaal niet meer als ik e'm reset met de resetknop als ik de stekker eruit trek en e'm na 10 minuten weer erin doet dan gaat de PC meteen aan en brand het HD lampje even en doet daarna niets meer ik kan ook de slede van de DVDrom drive niet openen maar wel weer die van de DVDbrander wat kan hier aan de hand zijn er zit een voeding van 400W 0.5A alvast bedankt

Welkom op Helpmij !

Ik heb geen oplossing voor je, maar zou je je bericht willen aanpassen door er een paar komma's en punten in te zetten. Het is geen lezen op deze manier:confused:

begin eens (na het advies van Tanja uitgevoerd te hebben........... ;) ) met het bekijken van apparaatbeheer (voor zover je de pc "spelend" krijgt). Staan daar bijzondere dingen qua uitroeptekens en / of cirkels met kruizen erin ?

Ik heb ook zoiets gehad, en bij mij was de voeding kapot. Er zat kennelijk een fabrieksfout in (in een hele serie), en ik kreeg dat onder garantie gerepareerd.

Oke Oke de punten en komma's zaten er niet in maar ik neem aan dat jullie het wel begrepen.(daar gaat het uiteindelijk om toch?)Ik heb nog steeds te kampen met hetzelfde probleem.Een andere HD mocht ook niet baten,en zelfs het powerledje brand ook niet terwijl hij wel aanstaat.Ik heb nog geen duidelijkheid wat betreft de voeding,dat moet ik nog even laten checken,maar ik neem aan dat als het de voeding is dat ie dan helemaal niets doet. Ook heb ik nooit conflicten gehad met hardware.Hij viel wel regelmatig spontaan uit.Ik ben zelf bang voor een Mobo crash!!!!
Maar in ieder geval bedankt voor de eerste reacties.ook tanja ;).

Laatst bewerkt:
Hallo

Draaien alle ventilatoren v/h systeem nog ????

P.supply , c.p.u. , etc....

Heb hier net hetzelfde symptoom en .....blijkt p.supply te zijn , die bezit op sommige connectoren geen voedingsspanning meer ...

Oplossing hier......slechte soldeerverbindingingen in de p.supply en ....na hersolderen ... opgelost...

Uiteraard even de p.supply en de fan zelf gereinigd...

Peter

Laatst bewerkt:
RE:Peter

Yup alle fan's draaien wel ja en licht het HD led wel even op maar dan houd alles op.Ik wil sowiezo een nieuwe voeding halen.Ik wil vragen hoe ik kan zien of evt.soldeerpunten niet goed zijn.Bedankt voor je reactie!!

Hallo

Slechte soldeerpunten zijn eenvoudig te herkennen.

In het midden zit meestal een zwarte rand , veroorzaakt door vonkvorming/stof.

Deze zijn meestal dof i.p.v. helder te blinken .

Peter

P.s. : mits dit een P4 2.3GHZ betreft , is er nog garantie???

RE:Peter !!

Nope zit geen garantie meer op maar ik heb nog wel één vraag.Ik heb de stekkers incl. die van de IDE's allemaal losgetrokken.Doet de pc weer normaal wanneer ik alles er weer in steek als de nieuwe voeding erin zit?Of is de kans groot dat ik de hele zwik opnieuw moet installeren.Want er zat een tweede harde schijf in waar nogal belangrijk materiaal op staat.(ik hoop het niet).:(

Alvast bedankt

Je tweede schijf zal niks mee gebeuren, zo lang jij er niks vreemds mee doet.
Als je de voeding alleen verwisselt hoeft je niets opnieuw te installeren.
De voeding is er echt alleen voor de stroom.

Voedingsprobleem

Oke ik hoop ook inderdaad dat hij het dan gewoon weer doet.Tja ik ben als een bezetene gaan pluggen en doen met de IDE kabels om te kijken of het misschien aan de HD lag ofzo,vandaar dat ik me dus afvroeg of dat kwaad kan. Morgen kan ik dus een nieuwe voeding halen. Zijn er evt. nog suggesties wat betreft merken en of types 400W voedingen?

thnx & greetz!!!

HD!!!

Oke het was inderdaad de voeding.Maar wat er nu gebeurt is dat hij opeens bij het opstarten aangeeft dat ik de standalone HD(de tweede dus)Master moet zetten.
Dat heb ik zojuist gedaan maar kom nu niet meer in het station, hij zegt dat het station niet is geformatteerd en of ik wil dat ie geformateerd wordt.
NEE dus want er staan erg belangrijke gegevens op.
Hoe kom ik toch bij die gegevens???

Deze vraag is inmiddels opgelost,ik heb de jumpers van de tweede HD op Cable select gezet en het werkt weer als een trein.!!!!!!!!

groetjes Neo.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan