pc start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

megarainman

Gebruiker
Lid geworden
10 okt 2001
Berichten
543
Hallo

heb enkele oude pckes op de kop kunnen tikken...
Harde schijf van ene pcke in andere gestoken... Geen probleem, werkt perfect...

Sluit pc af, krijg een lange beep, daarna 2 korte beepen, gaan opzoeken op internet... blijkbaar aan videokaart... nieuwe ingestoken... werkt opnieuw perfect...

Ik sluit pc terug af... wil hem heropstarten... er gebeurt niets, zelf voeding draait niet... nieuwe voeding ingestoken, die draait wel, maar er gebeurt niets met computer (start niet op)

Iemand een idee wat hier aan de hand is?
Alvast bedankt om mee te denken
 
heb je die hd eigenlijk wel gescand op virussen-heb je schijf geformateerd en nieuw besturingssysteem geinstalleerd?-gecontroleerd op biosvirussen?-het kan dat het moederbord kapot of geinfecteerd is.
 
Geplaatst door domi
heb je die hd eigenlijk wel gescand op virussen-heb je schijf geformateerd en nieuw besturingssysteem geinstalleerd?-gecontroleerd op biosvirussen?-het kan dat het moederbord kapot of geinfecteerd is.

harde schijf is gescand via mcafee op virussen...
hoe kan ik dan weten dat moederbord kapot of geïnfecteerd is?
Heb ondertussen nieuw batterij ook geplaatst, maar geen effect... :eek:
ondertussen ook stroomkabel vervangen, maar geen effect (je weet nooit, é):eek:
 
Laatst bewerkt:
Of je pc is echt dood (moederbord), of je kunt proberen om hem eens helemaal uit elkaar te halen (insteekkaarten, ide kabels, geheugenmodules) en hem daarna weer in elkaar te zetten.
 
Geplaatst door hangmat
Of je pc is echt dood (moederbord), of je kunt proberen om hem eens helemaal uit elkaar te halen (insteekkaarten, ide kabels, geheugenmodules) en hem daarna weer in elkaar te zetten.

Hallo, juist hem uit elkaar gehaald :D
en hij deed het weer :thumb:
Maar ik schakelde hem opnieuw uit om toch ff opnieuw te testen of hij het wel degelijk goed doet... en toen gebeurde er weer niets... heel raar vind ik dit :( :(

bedankt om mee te denken hangmat en domi
 
Processor overklokt? Temperatuur? Draait je ventilator op de processor wel?
 
je mot ff de videokaart aandrukken en de andere onderdelen ook
 
Hallo

wat is er ondertussen gebeurd met pc?

- nieuwe voeding ingepropt... geen effect...
- nogmaals alles uit pcke gehaald en alles terug in mekaar gezet
- pcke werkte terug perfect!!!!
- terug opgestart, vond dan operating system niet alhoewel er win 98 op geïnstalleerd stond
- computer heropgestart, in bios aangepast eerst booten vanaf diskette, daarna cd-rom door jumper op moederbord te verplaatsen... bootte niet van cd-rom als niet van diskette (diskette type fout)
- computer uitgedaan
- computer terug proberen op te starten... geen kick gaf hij nog, je kon wel de voeding horen draaien, maar verder deed ie niets...

Heel erg raar allemaal...

@ Domi, heb gescand op bootvirussen, maar geen virussen aangetroffen

@Hangmat, processor is niet overklokt, temperatuur weet ik niet, ventilator op processor draait niet als pcke niets doet, nee... wanneer het wel lukt, draait ventilator wel...

@DA-Masta, heb al meermaals dit gedaan, zelf alles nogmaals er in gepropt...

Toch bedankt iedereeen om mee te denken
 
Heb je goed gekeken of het moederbord geen kortsluiting maakt met de kast???
 
Geplaatst door Da Weef
Heb je goed gekeken of het moederbord geen kortsluiting maakt met de kast???

hoe kan ik dit zien? hoe bedoel je, kortsluiting?

Soms werkt het en soms niet, vind ik toch wel heel raar...
 
Tja is ook lastig te zien, er zouden isolatoren moeten zitten waar het moederbord vast zit aan de kast. Anders zou je kunnen proberen om het moederbord buiten de kast te proberen, maar dan moet je wel weten waar je mee bezig bent...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan