Pc start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lerosa

Meubilair
Lid geworden
23 jul 2001
Hallo, een kennis van mij heeft een probleem dat zijn computer niet meer wil opstarten.. hij komt niet verder dan het welkomstscherm van Windows en dan alleen nog maar zwart beeld, iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn.
Ook de veilige modus geeft zwart beeld.

Daar hij tot aan het begin van Windows komt, mag je aannemen dat de hardware (mobo etc.) nog goed zijn. Wel zou het kunnen zijn dat de Windows opstartbestanden (register) corrupt zijn geraakt.

Wellicht is opstarten met de XP CD in de drive en daarna een reparatie installatie een optie ?

Je bent niet de enige

Mijn pc deed dat ook gisteren. Heb het via de opstartdiskette weer voor elkaar gekregen maar ben wel alles kwijt wat er op mijn pc tje stond. Ik vraag me af wat er aan de hand is want de overburen hadden dit probleem ook gisteren en een vriendinnetje van mijn dochter ook. Allemaal dat windows xp niet meer opstart zelfs niet meer in veilige modus en terugzetten vorige goedwerkende conf.

probeer eens de videokaart eruit te halen en opnieuw er in te steken,lijkt vreemd,maar mijn computer heeft daar bij tijd en wijlen ook last van.

Bedankt voor de reacties het is gelukt via de cd rom van XP.

:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan