PC start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

snarf54

Verenigingslid
Lid geworden
2 aug 2004
PC van vriend had wat problemen met virtueel geheugen. Maar starte wel steeds en vroeg ruimte aan te maken.

Maar nu wil PC helemaal niet meer starten na Win logo.

OS is XP Pro SP2

Hoe kan ik te werk gaan om in ieder geval weer in PC te komen ?

1 mogelijkheid ken ik (maar nog niet probeerd heb hem niet meer maar moet 2 dagen weg..) is om met F8 in veilige modus te komen.

Stel dat dit niet lukt wat rest mij dan nog ?

is een compaq PIII 1000 Mhz met 192 MB RAM.

Dag Snarf54,

Tjah....

De enige oplossing is volgensmij op te starten in Veilige Modus, en daarna het wisselbestand te vergroten. Staat ergens bij de eigenschappen bij Deze Computer geloof ik.

Veel suc6!

Groet

Koos

Welnu toch meeegevallen en PC kunnen starten eerst in veilige modus maar aagezien deze een KVS switch / USB is aangesloten had ik (nog) geen toetsenbord/muis. Dus weer uit/aangezet en doorlaten starten en dat werkte.

Virtueel geheugen is nu 298 MB is een PIII 1000 Mhz PC met 192 MB Ram.

Mijn centrino 1.6 latop heeeft een v.m van 768 maar daar is dan ok plenty space op.

HD is niet ruim en behoorlijk vol dus zou ik VM niet al te groot willen maken.

Wat raden jullie aan ?

En is een progje die e.e.a optimaliseert ?

Virtueel geheugen op 2.5 maal het ram geheugen zetten geeft de beste resultaten.
Doe eens een schijfopruiming en in schijfopruiming tabblad "meer opties" de oude herstelpunten verwijderen.

En gebruik ccleaner om nog meer rotzooi op te ruimen.
http://www.ccleaner.com/

Ook kan je in de windowsmap dit soort $MSI31Uninstall_KB893803$ bestanden verwijderen.

En maak de map C:\WINDOWS\Prefetch eens leeg.

OK virtueel geheugen op min 384 en max 576 gezet.
Ook herstelpunten opgeruimd (deze was nieuw voor mij) en de prefetch leeg gemaakt.

Hijdraait weer en dat is het belangrijkste.

Bedankt voor de geboden hulp.

Gr Snarf

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan