pc start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

hangmat

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
22 mei 2001
Ik heb een IBM pl300. Daar zit 256 Mb in. Ik denk, ik stop er meer geheugen in (van IBM), dan gaat dat wat sneller enzo. Bij opstarten ziet de pc het totaal aan geheugen wel (768 Mb), maar vervolgens kreeg ik een opstartfoutmelding "er is een geheugenfout opgetreden". Ik haal het geheugen er dus weer uit. Opnieuw opstarten, zelfde foutmelding. En met F1 kan ik ook de bios niet meer in. Dus ik denk, het zal wel ergens aan het bios liggen, ik haal de batterij er even uit (er zit geen jumper op het moederbord om het CMOS te clearen). Ik zet de batterij weer terug, en start opnieuw op, en nu doet de pc helemaal niets meer. Geen beeld, wel enige opstartgeluiden. Ik ben niet blij. Iemand?

Laatst bewerkt:
Bios Batterij:
Als je die eruit haalt doet hij het iid niet meer.

Misschien een oplossing:
Je bios batterij er langer uithalen, ik had namelijk ook problemen met me BIOS, op een oudere PC. Maar ik weet niet precies meer hoe ik er nou wel uiteindelijk in kwam. :(

Natuurlijk heb ik de batterij er weer in gedaan. Anders geen CMOS. Ik heb de batterij er drie a vier seconden uit gehaald, hetgeen normaal gesproken voldoende moet zijn. Ik zal hem eigenlijk nog eens proberen nu... Nee. Hij doet het nog steeds niet. Iemand nog suggesties?

Okee, ik zal eens kijken of ik tien minuten tijd heb! :p

De snelste manier:
Batterij eruit halen, dan de + en - op de houder even kortsluiten.

groetjes speedtouch

Ik heb de batterij er een half uur uit gehaald, maar hij doet het nog steeds niet. Ik vind dat niet leuk.

Wel wel wel. Ik kreeg dus geen beeld, allemaal niet leuk enzo. Nu heb ik er twee videokaarten in zitten, en die had ik tijdens het wijzigen van de instellingen in de bios verwisseld... Daardoor had ik dus geen beeld. Nadat ik het beeldscherm op de juiste videokaart had aangesloten ehben ik de instellingen in het bios weer terug gezet, en hij doet het nu prima.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan