Pc start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

lucky_joy

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2004
Mijn pc start helemaal niet meer op.
Ik krijg hem wel aan maar het beeldscherm blijft gewoon zelfs op standby staan en ik hoor ook het bekende geluid niet dat hij opstart.
Zelf heb ik het idee dat het niet de voeding is want ik neem aan dat de pc dan helemaal geen stroom meer krijgt? Nu ben ik dus heel erg bang dat de harde schijf is gecrashed en ik al mijn bestanden kwijt ben. Is er een mogelijkheid als je harde schijf gecrashed is dat je je bestanden nog kan redden?
Het probleem is trouwens gekomen nadat ik opstart problemen had en ik dacht dat het verholpen was en daarna de pc eindelijk eens een nachtje uit wou zetten om af te koelen, maarja nu krijg ik hem dus helemaal niet meer opgestart.

Grote kans dat het een voeding probleem is.
Als de harde schijf gecrasht was zou het bios dat aangeven maar omdat je geen reactie meer krijgt zou ik zeggen dat de voeding het meest voor de hand ligt.
Overige hardware storingen zouden piepjes als storing signaal voortbrengen.

Oke dus toch de voeding. Is maar goed dat hier mensen zitten die het beter weten :D

Nu het volgende. Kan een Sweex ATX Voeding 350 Watt AMD/P4 op een Chaintech 7VJDA SocketA ATX Mainboard?

Dit leek mij overigens een logische combi ATX op ATX:p

Ik dacht dat het wel lukte maar zou persoonlijk niet voor een Sweex gaan.
Kijk maar eens voor meer info in deze thread wat betreft een goed merk voeding.

**Edit
Om er zeker van te zijn dat het je voeding is zou ik eerst een ander voeding proberen, mocht je in de gelegenheid zijn tenminste.

Laatst bewerkt:
Ik kom net terug van de pc winkel en daar zei men dat het waarschijnlijk niet de voeding is omdat de lampjes branden aan de voorkant en dat ventilator gevalletje draait ook gewoon. Nu moet ik de pc dus langs brengen om er naar te laten kijken.

Nou ik heb een antwoord.
De processor is doorgebrand. Door stof en verkeerde montage door het bedrijf waar wij de pc vandaan hebben. :confused:
Hij word nu ge-upgrade en hopelijk heb ik hem dit weekend weer zo goed als nieuw terug.

Wat ben ik blij dat mijn harde schijf nog leeft.:p

Dat zijn niet zulke mooie berichten, ik hoop dat alles nu straks goed gaat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan