Pc start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

computerPrutser

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2003
Beste mensen.

Mijn PC Start niet meer op. Toen hij nog werkte viel hij de laatste week vaak uit (Zonder dat ik rare dingen deed) en startte de PC zichzelf op. Nu probeerde ik een CD tje te branden en hij viel weer uit. Nu heb ik het probleem dat hij niet meer opstart. hij heeft spanning (Lampjes gaan aan) En nu hoor ik continue een pieptoon (piep...piep...piep...) Kan niet in de bios komen, monitor blijft op zwart...oej. Al div keren geprobeerd te herstarten. Bijft piepen en doet niks meer :(

Heeft iemand enig idee of mijn PC nog te redden is?
alvast erg bedankt voor jullie tips!!

Gr Computerprutser

Hoeveel piepjes hoor je voordat het geheel zich herhaalt en -voor zover je het weet- welk bios draait in de pc ?

Hij start nu niet meer op, ik kan niet in de bios komen. Heb geen idee welke versie.
Als ik mijn PC aanzet, hoor ik hem ´lopen´ en dan gaat hij piepen. (piep...2 sec stil...piep...2 sec stil...piep...2 sec stil) Dit gaat continue door. Mijn scherm blijft zwart. Zie geen foutmelding.:(

en tot slot............. (voor eventjes mogelijk.........)

als de pc al eventjes "vreemd" deed, ZOU dat kunnen duiden op een stervende voeding, ondanks het feit dat er nog lampjes gaan branden etc. etc.

Zomaar even een voorbeeldje uit de "piepjes" (zonder het merk bios van jouw pc te kennen)

Continuous beep : Power supply, system board, or keyboard problem
Repeating short beeps : Power supply or system board problem

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de tips! Heb nu mijn voeding eruitgeschroeft. Weet iemand hoe ik kan controleren of mijn voeding kapot is? Misschien ligt het niet daaraan :(

Gr

Ik ben eruit! Ram latten vervangen, in andere sleuf gedaan...alles werkt. Bedankt voor de info

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan