pc start niet meer op...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Seraph

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 nov 2006
enkele dagen geleden ging men pc nog perfect, maar sinds vandaag doet ie niks meer.
enkel groen licht van mobo brand.
- voeding heb ik getest, die werkt nog.
- aan/uit button denk ik ook niet...
heb volledige pc al uit en in elkaar gestoke, maar nog niks... zelfs geen biepje meer

iemand enig idee ?

grtzz

Hallo

Het eerste wat mij opvalt = over welke p.c. spreken we hier p4 / p3 ???

Toch een defekte voeding ... want je vermeld niet hoe je die hebt getest .

Een of andere ventilator die defekt is ... of niet goed aangesloten ---> veel systemen weigeren op te starten indien b.v.b. de c.p.u. fan geen "feedback" geeft aan het motherboard.

Lege b.i.o.s. batt."C.R. 2032" ---> veel motherboards lijken dan ook "dood"

Peter

even de specs van men pc :
-asus a8n sli-premium
-amd 4400+ x2
-corsair twinx 2048mb pc3200
-xfx7900gt pci)express
-voeding antec truepower 480watt

voeding heb ik getest door effe een bruggetje te maken... groen verbinden met het zwart ernaast.

Bios reset al geprobeerd? met 1 reepje geheugen?, eventueel omdraaien, helemaal kaal, met alleen de proc en speaker, krijg je dan biosbeeps? zo ja, verder opbouwen.

Bios reset al geprobeerd? met 1 reepje geheugen?, eventueel omdraaien, helemaal kaal, met alleen de proc en speaker, krijg je dan biosbeeps? zo ja, verder opbouwen.

bios kan je toch resetten door even batterijtje eruit te halen of jumper te verwisselen he ?
met 1 reepje geheugen ook al geprobeerd. helemaal kaal en stukje voor stukje probere levert ook niks op.
begin het echt bizar te vinde. mss mogelijk dat mobo of processor kapot is ?

grtz

Tja, als je alles kaal hebt, en je hebt geen biosbeeps, dan vrees ik dat het moederbord is overleden, maar je hebt er wel spanning op staan, het groen ledje brand immers.

Een biosreset, doe je met de voeding eraf, en de clr jumper, of erop te zetten, of op de andere pinnen te zetten, ook het batterijtje eruit halen, en de twee contactpunten even kortsluiten, om de condensatoren te ontladen, wil ook.

Weet niet of er jumpers op zitten voor b.v. de FSB in te stellen, waar je ook eventueel nog wat mee kunt doen.

Maar nogmaals, geen biosbeeps, mobo overleden, denkelijk.

Hallo

"voeding heb ik getest door effe een bruggetje te maken... groen verbinden met het zwart ernaast."

En uiteraard heb je dan ook alle uitgangsspanningen belast ??? (vermoedelijk niet)

Het eenvoudigste ...snelste en voor u goedkoopste is volgens mij nog steeds eens een ruilvoeding te proberen .

Leen er desnoods eentje ...

Een hedendaags motherboard/c.p.u. sneuveld nog niet zo snel .

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan