pc start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stanley19

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 jan 2002
Hallo,

Mijn pc besloot vanmorgen niet meer op te starten. Nadat ik gister alles keurig heb afgesloten start hij nu niet meer op. Er staat dat er mogelijk een stroomstoring is geweest of iets anders. Vervolgens kan ik kiezen hoe ik hem op wil starten, in de veilige modus met netwerkmogelijkheden, veilige modus in dos, gewoon veilige modus of op de normale manier. Als ik het op de normale manier doe blijf je constant het scherm zien staat met het windows teken met de blauwe balk die er onder steeds vol loopt als of ie aan het laden is. Als ik hem in veilige modus op start (maakt niet uit welke) blijft de cursor staan.

Nu is mijn vraag aan jullie natuurlijk wat kan ik doen om m'n pc weer aan de praat te krijgen? Alvast ontzettend bedankt voor de reactie want ik ben radeloos!

Kies eens voor de onderste optie, misschien krijg je nu een foumelding, waar je wat mee kunt.

ik heb nogmaals gekeken naar wat er precies stond.

Windows kan niet opstarten. Dit kan het gevolg zijn van een stroomstoring, onjuist uitschakelen van de pc (wat dus niet zo is) of onlangs geinstalleerde software. Wat wel zo is, is dat ik gister deamon tools heb geinstalleerd. Terwijl ik daar mee bezig was zei ie dat ik opnieuw op moest starten zodat ik verder kon gaan met de installatie. Dat heb ik toen niet gedaan omdat ik met iets anders bezig was. Vanmorgen was dus pas weer de eerste keer dat ik hem aan zette.

Heb inmiddels alle opstart mogelijkheden nogmaals geprobeerd, dus veilige modus, veilige modus met netwerkmogelijkheden, veilige modus met opdrachtprompt en gewoon via windows omdat dat werd geadviseerd. Bij alle 3 de opstart mogelijkheden in de veilige modus blijft hij hangen en blijft er linkg boven in beeld een cursor knipperen, bij gewoon windows blijft hij hangen bij het windows teken en de laad balk.

Verder krijg ik geen foutmeldingen...

het slechtste wat je kan doen is de pc niet herstarten als er om gevraagt werd.
kies voor laaste goede confugratie misschien dat dat iets oplost of anders veilgemodus.

ja ik weet het dat is dom geweest. Maar dat opstarten werkt dus niet, dan blijft ie steeds hangen dat heb ik al meerdere malen geprobeerd.

uhm nou heb wel een andere pc ja waar ik nu op zit maar hoe dat allemaal moet weet ik niet, m'n vriend heeft er vast meer verstand van maar die is aant voetballen. Zal het later vandaag even aan hem vragen. Sluit het topic dus please nog niet

Ik ben dus de vriend:

Heb haar de pc laten opstarten zonder USB aansluitingen, toen kwam ze wel in veilige modus.

Ze kan in veilige modus daemon tools niet deintalleren, of wat dan ook.
Ik zelf dacht om daemon tools opnieuw te installeren en dan opnieuw op te starten.
Zou systeemherstel misschien iets uitmaken?

Groet Stanley, namens Patricia

Denk het wel, die Daemon Tools daar installeren, kun je natuurlijk ook proberen. let wel, wel de nieuwste versie gebruiken, bij de oudere kreeg je juist dit soort problemen.

Het heeft gewerkt door systeemherstel.

Een beetje overbodige thread :o , was er wel alleen uitgekomen.

Bedankt iedereen voor de hulp.:D

Inmiddels zijn we een dag verder en hebben zich weer nieuwe problemen voor gedaan. Door middel van systeemherstel is het bovenste probleem verholpen. Nu heb ik weer een nieuw probleem. Bij het opstarten gaat het namelijk mis. Zodra ik in windows kom en m'n bureaublad verschijnt krijg ik een blauw scherm met de volgende melding:

Er is een probleem gevonden. windows is afgesloten om schade te voorkomen. Als dit de eerste keer is dat dit scherm met de stopfout ziet, moet u de computer opnieuw opstarten. Als het scherm nogmaals wordt weergegeven, kunt u het beste de volgende stappen uitvoeren:

Controleer of er voldoende schijfruimte beschikbaar is. Schakel het stuurprogramma uit, wanneer dit in het stopbericht is opgegeven, of raadpleeg de fabrikant voor een bijgewerkte versie. Vervang zo nodig de beeldschermadapter.

Raadpleeg de hardwareleverancier voor een eventuele BIOS-update. Schakel BIOS-geheugenopties zoals caching of shadowing uit. Als u de veilige modus wilt gebruiken om onderdelen te verwijderen of uit te schakelen en start de pc opnieuw op. Druk vervolgend F8 om Geavanceerde startopties te kizen en selecteer de veilige modus.

Technische informatie (mogelijk in het Engels):
***STOP: 0x0000008E (0xC000009A, 0x822DE641, 0xF86F58EC, 0x00000000)

Zelf heb ik de volgende dingen al geprobeerd:
- systeemherstel
- schijfruimte vrijgemaakt
- opgestart zonder dat webcam, muis en andere USB poorten bezet waren

Groetjes Patricia

De problemen zijn nog steeds niet weg.

Is Format C de enige oplossing?:eek:

Ja dat kan ik.

Wil je zo Daemon tools verwijderen?

voer eerst de chkdsk uit

bureau-accesoires -> opdrachtprompt -> typ: "chkdsk" en dan enter

Ik moest de pc herstarten na het uitvoeren van /F chdsk

Nu start de pc niet door. Het scherm blijft nu zwart als het bureaublad MOET verschijnen.

Kan ik geen fix uitvoeren met XP Pro cd rom o.i.d.:shocked:

Ik heb XP Pro opnieuw geinstalleerd op C.
Op D: stonden de belangrijkste bestanden, die zijn gelukkig intact gebleven.

Toch vreemd dat DAEMON Tools voor zoveel ellende kan zorgen.

Problem fixed..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan