Pc start niet meer op !!!????

Status
Niet open voor verdere reacties.

01anoniem

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2007
Berichten
9
Mogelijke oorzaak, er zit mischien een virus op mijn computer met de sympthomen van een blaster, alleen zag je nu geen scherm dat ie aan het aftellen was en opnieuw startte hij viel opeens uit en starte weer vrolijk op.

Er kwamen ook meldingen van hardware etc maar die kon ik niet installeren heb er ook niks bijgeplaast.

Vandaag drukte ik aan knop en pc ging gewoon aan zoals normaal, hij viel echter automatisch uit en dat was de laaste keer dat mijn pc aanging.


Dus mijn pc gaat niet meer aan, ik hoor geen opstartgeluid scherm blijft zwart, als pc open is zie je de fans draaien en lijkt niet zo dat moederbord is overleden. Harde schijf maakt wel even een geluid en verder bijft ie zo.

Weet niet precies welke mobo het is iets met K7som+ met amd duron processor

Dus hoe kan probleem worden opgelost is nieuwe knoopcel battery een nieuwe mogelijkhijd maar ik denk eerder dat het een harde schijf probleem is .

Ik hoor het graag van jullie.

Alvast bedankt.

Mvg,
Anoniem

http://www.x-perterne.dk/prodImg/935.jpg
 
Koppel alles af, ook je harde schijven, dvd/cd spelers en videokaart, en haal je geheugen eruit, krijg je nu biosbeeps bij opstarten?

Zo ja, zet er 1 reepje geheugen in, en kijk/hoor wat er gebeurt.
Weer biosbeeps, videokaart erbij, en weer proberen.
Geen biosbeeps, met videokaart, moederbord, denkelijk.

Overigens kun je niet zien, of je mobo is overleden, het kan ook de north of southbridge zijn, die is overleden.
 
Koppel alles af, ook je harde schijven, dvd/cd spelers en videokaart, en haal je geheugen eruit, krijg je nu biosbeeps bij opstarten?

Zo ja, zet er 1 reepje geheugen in, en kijk/hoor wat er gebeurt.
Weer biosbeeps, videokaart erbij, en weer proberen.
Geen biosbeeps, met videokaart, moederbord, denkelijk.

Overigens kun je niet zien, of je mobo is overleden, het kan ook de north of southbridge zijn, die is overleden.
Hey bedankt voor je reactie, ik ga het nu proberen.
 
Koppel alles af, ook je harde schijven, dvd/cd spelers en videokaart, en haal je geheugen eruit, krijg je nu biosbeeps bij opstarten?

Zo ja, zet er 1 reepje geheugen in, en kijk/hoor wat er gebeurt.
Weer biosbeeps, videokaart erbij, en weer proberen.
Geen biosbeeps, met videokaart, moederbord, denkelijk.

Overigens kun je niet zien, of je mobo is overleden, het kan ook de north of southbridge zijn, die is overleden.
Heb alles losgekoppeld maar ik krijg nog steeds geen bios beep. Wat kan ik nu doen
 
Je kunt het batterijtje nog vervangen, sowieso eens zonder voeding deze een paar minuten eruithalen, voor een biosreset, als je de jumper ervoor niet kan vinden, maar vrees dat het mobo is overleden.
 
ik vrees ook voor het mobo die kapot want als je als los gekoppelt hebt en hij geeft dan nog geen piepjes tenzij je mobo speaker niet is aangesloten. kijk dat ook eens na voor de zekerheid
 
ik vrees ook voor het mobo die kapot want als je als los gekoppelt hebt en hij geeft dan nog geen piepjes tenzij je mobo speaker niet is aangesloten. kijk dat ook eens na voor de zekerheid
Aan speaker ligt het denk ik ook niet want dan zou ie wel beeld geven.

Maar het lijkt steeds dat er iets met harde schijf is rood ledje brand dat is altijd als harde schijf bezig is je hoort ook soort geluid uit harde schijf dat ie iets leest ofzo
 
Je had toch alles afgekoppelt?:confused:

Ledje op het mobo is meestal voor je geheugen, meestal rood=niet goed, geel of groen=goed.
Maar je, die was er ook toch uit?:rolleyes:
 
als je een andere hdd hebt liggen met xp erop probeer het dan eens doet die het dan nog niet is het iig niet je hdd
 
Je had toch alles afgekoppelt?:confused:

Ledje op het mobo is meestal voor je geheugen, meestal rood=niet goed, geel of groen=goed.
Maar je, die was er ook toch uit?:rolleyes:
Had alles losgekoppeld behalve stroom voor moederbord niet. die hele grote stekker. gehuegen had ik er wel uit gehaald battery van bios ook paar minuten uit gehaald en dan weer aangemaakt. Geen verschil scherm blijft zwart.
 
als je een andere hdd hebt liggen met xp erop probeer het dan eens doet die het dan nog niet is het iig niet je hdd
Heb wel 1tje van mijn laptop en 1tje met windows millenium erop

maar dit is mijn prive computer. laptop wil ik liever niet openen

die van windows millenium heeft een capacitiet van 4.3 gb kan ik die proberen?

Hoor het graag
 
Ja dat kan je gewoon proberen ik zie daar het probleem niet van in zolang het maar de zelfde aansluiting heeft succes
 
Ja dat kan je gewoon proberen ik zie daar het probleem niet van in zolang het maar de zelfde aansluiting heeft succes

Ik heb geleerd, om eerst goed te luisteren, als je dan een vraag hebt, deze goed te formuleren, al sje dat had gedaan, had je ten eerste geweten dat een harde schijf in een laptop, een andere aansluiting heeft, en ten tweede, dat de werking van een moederbord niets heeft te maken met de werking van de harde schijf.

Je hoeft niet overal een reply neer te plempen, zeker niet, als je het niet weet.
 
Ik heb geleerd, om eerst goed te luisteren, als je dan een vraag hebt, deze goed te formuleren, al sje dat had gedaan, had je ten eerste geweten dat een harde schijf in een laptop, een andere aansluiting heeft, en ten tweede, dat de werking van een moederbord niets heeft te maken met de werking van de harde schijf.

Je hoeft niet overal een reply neer te plempen, zeker niet, als je het niet weet.
Hij bedoeld die van oude pc met harde schijf van 4.3 gb Maar ik heb er weinig verstand van maar zou het aan hardisk kunnen liggen.

Alvast bedankt,

anoniem
 
Heb wel 1tje van mijn laptop en 1tje met windows millenium erop

maar dit is mijn prive computer. laptop wil ik liever niet openen

die van windows millenium heeft een capacitiet van 4.3 gb kan ik die proberen?

Hoor het graag

Ik heb geleerd, om eerst goed te luisteren, als je dan een vraag hebt, deze goed te formuleren, al sje dat had gedaan, had je ten eerste geweten dat een harde schijf in een laptop, een andere aansluiting heeft, en ten tweede, dat de werking van een moederbord niets heeft te maken met de werking van de harde schijf.

Je hoeft niet overal een reply neer te plempen, zeker niet, als je het niet weet.

de ts'er praat ook over een schijf met millenium erop waarbij niet staat vermeld dat die uitzijn laptop komt.
Maar de ts'er schreef ook dat hij z'n hdd raar vond doen. dus ik plemp niks zomaar neer.
 
Koppel alles af, ook je harde schijven, dvd/cd spelers en videokaart, en haal je geheugen eruit, krijg je nu biosbeeps bij opstarten?

Zo ja, zet er 1 reepje geheugen in, en kijk/hoor wat er gebeurt.
Weer biosbeeps, videokaart erbij, en weer proberen.
Geen biosbeeps, met videokaart, moederbord, denkelijk.

Overigens kun je niet zien, of je mobo is overleden, het kan ook de north of southbridge zijn, die is overleden.
Moet ik ook grote stekker van moederbord eruit halen stroom?

Verder had ik alles afgekoppeld. kan ik nu nog iets doen
 
Bouw alles uit, leg het mobo op een houten plank, hou alleen de processor erin, hang het luidsprekkertje eraan, doe die voedingsstekker erin, en sluit die 2 pinnen op het mobo, waar de powerswitch op zat, even kort, met een schroevendraaier, b.v..

Of als het draadje van die powerswitch lang genoeg is, zet/laat die erop, dan zie/hoor je de ventilator van de voeding, als het goed is, dan staat er spanning op het mobo.

Indien je geen biosbeeps krijgt, zonder geheugen, videokaart en devices, mobo overleden.

Je kunt nog eventueel de batterij vervangen, voor alle zekerheid, deze zeker even een aantal minuten eruithalen voor een biosreset, met de voeding eraf, zou je ook nog kunnen proberen.
 
Bouw alles uit, leg het mobo op een houten plank, hou alleen de processor erin, hang het luidsprekkertje eraan, doe die voedingsstekker erin, en sluit die 2 pinnen op het mobo, waar de powerswitch op zat, even kort, met een schroevendraaier, b.v..

Of als het draadje van die powerswitch lang genoeg is, zet/laat die erop, dan zie/hoor je de ventilator van de voeding, als het goed is, dan staat er spanning op het mobo.

Indien je geen biosbeeps krijgt, zonder geheugen, videokaart en devices, mobo overleden.

Je kunt nog eventueel de batterij vervangen, voor alle zekerheid, deze zeker even een aantal minuten eruithalen voor een biosreset, met de voeding eraf, zou je ook nog kunnen proberen.
Pc is naar kennis. Die pc winkel heeft.

Maar bedankt voor je reacties. Ik vrees toch voor een kapot moederbord
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan