Pc start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Unknown Rebel

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 feb 2007
hoi,

ik ben net terug van Portugal en heb een half jaartje mijn pc niet mee gebruikt. Nu ik hem aan zet krijg ik het openingsscherm van mijn monitor, hoor ik een paar beepen en word mijn scherm blank. De pc blijft wel nog aan maar doet niets meer. Ik vermoed dat het probleem aan de harddisk ligt,ik heb die proberen te vervangen door een oude hd en toen blijjf ie steken bij het windows 98-scherm

Enig idee?
tnx

hoi,

ik ben net terug van Portugal en heb een half jaartje mijn pc niet mee gebruikt. Nu ik hem aan zet krijg ik het openingsscherm van mijn monitor, hoor ik een paar beepen en word mijn scherm blank. De pc blijft wel nog aan maar doet niets meer. Ik vermoed dat het probleem aan de harddisk ligt,ik heb die proberen te vervangen door een oude hd en toen blijjf ie steken bij het windows 98-scherm

Enig idee?
tnx

Je nieuwe schijf ff opnieuw formatteren.

CrashPuppy

Laatst bewerkt:
Mijn suggestie: Maak of leen een Dos/W98 opstartdiskette met cd-rom ondersteuning, en installeer Windows98 over de oude heen. Normaal gesproken blijven dan de instellingen van de software etc. bewaard en worden probleemdrivers uitgeschakeld.

Succes,

Tijs.

Haal hier de Windows 98 SE Custom bootdiskette installatiesoftware, en gebruik een lege floppy om hem op te laten uitpakken en van op te starten, zodra gereed.

Succes,

Tijs.

Ik zie net dat ik een paar stappen te ver ben.. :)

Nu wél on-topic: Kijk eens na of je de geplaatste harddisk wel (met een jumpertje) op dezelfde manier als de verwijderde harddisk hebt ingesteld, wat betreft master danwel slave instelling?

Tijs.

Biosbeeps krijg alleen als de videokaart, geheugen of processor niet goed zit, of problemen mee zijn, niet met de harde schijf.

Als je enkel een paar biepjes krijg, en niets op het scherm moet je niet zoeken naar fouten i. v. m. de HD nof windows, maar met de CPU, geheugen of videokaart. Je moet ook het aantal en het type (kort of lang) van de biepjes eens controleren, want deze zijn een aanduiding van wat er verkeerd is. Dit kan je normaal terugvinden in de handleiding van je Mobo. (zie ook de reacties van Humpe en Lange Pier). Na zo'n tijd zal ook wel de bios-batterij de geest gegeven hebben, maar dan moet de PC nog steeds starten.

Jan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan