Pc start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

veco

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2007
Berichten
6
Bij het opstarten van mijn computer krijg ik een zwart schem waarin ik een
paar keuzemogelijkheden heb: Windows starten in Veilige modus,Veilige modus met netwerkmogelijkheden, veilige modus met opdrachtprompt,laatste
bekende juiste configuratie en windows normaal starten.
Bij starten in veilige modus krijg ik onderaan melding:
press escape to cancel loading SPTD.sys... en daarna press escape to cancel
vax3476.sys...
Beide ingedrukt maar geen reactie.
Ik wil nml mijn data behouden , daarom graag hulp.
 
Probeer "laatst bekende configuratie" eens. Hier speel je je data niet mee kwijt.
 
Start eens met de cd-rom van xp op en kies dan R van repareren als je eenmaal in het menu komt om te installeren. Je komt dan in de opdrachtprompt terecht. Daar vraag hij iets welke Xp je actief wilt maken, hier moet je gewoon het cijfer 1 ingeven en dan entereren. Als hij dan om een administratiewachtwoord vraagt moet je gewoon enteren als je nooit een specifiek wachtwoord hebt opgegeven (enkel bij XP Pro). Vervolgens geef je de commando "chkdsk" in of "chkdsk \p". Als de controle gedaan is kan je het commando "fixboot" nog ingeven en dan opnieuw opstarten.
 
ik heb alleen een recovercd,maar geen aparte windowsxp-home.
IK heb wel windows xp professional. Als ik deze dan installleer overschrijft hij dan deze?
Ben Ik dan mijn data op C kwijt ?
 
Je kan ook met de xp pro cd opstarten en in de opdrachtprompt komen. Werkwijze is hetzelfde.
 
Helaas was dit geen succes.
Ik begreep van iemand dat ik de divers moet hernoemen, maar hoe doe ik dat?
Zit nu in opdracht prompt via de recover cd, die bij de computer is geleverd.
 
Ik heb dit probleem ook gehad. Het bleek gewoon een los contactje aan de harde schijf te zijn:D of was dat nu iets anders:confused:
 
Heb via hard disk case de schijf gecontroleerd( via m'n andere computer. De bestanden
renaamd. Terug geplaatst. De schijf werd gecontroleerd en startte netjes op.In m'n
eigen account liep deze vast en heb hem uitgezet. Hierna in alle vier accounts de melding
dat Uxtheme.dll is missing. Hoe lossen we dit zonder schade op?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan