Pc start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

andcor

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 apr 2007
Hoi,

Ik heb problemen met mijn pc, ik heb gevraagt om een reboot, maar na het afsluiten van de computer starte hij niet meer op. Ook met de hand (aan/uit knopje) doet hij helemaal niks meer, geen lampjes, geluidjes en of andere tekenen van leven in de kast.

Wat kan er aan de hand zijn??

groeten en alvast bedankt,

Andcor

Welkom op Helpmij.

Je vraag is verplaatst naar een geschiktere sectie.

oke, ik heb naar de voeding gekeken( ff een andere er aan gehangen), en hij doet het weer.

dus voeding kapot.

hartelijk dank:thumb:

:OFFTOPIC:

Als je mobo het begeven heeft, geeft hij GEEN piepjes.;)
Maar dan draaien de fans en devices nog, als het de voeding niet is.
Een aantal korte piepjes = Defect moederbord

[bron]bron[/bron]

en geen piepjes:
http://www.helpmij.nl/forum/newreply.php?do=newreply&p=1935017

Geen toon = Geen stroom

Edit: Het kan ook zijn dat jij een moederbord hebt die andere piepjes geeft, want het verschilt soms per moederbord, maar dit zijn de standaard "regels".

Zelfde bron

Laatst bewerkt:
Hoi !

@PSResource: Sorry, maar dat is onzin !

Het probleem met een defect MOBO is juist dat er GEEN bios-beeps gegeven kunnen worden !

BIOS-beeps staan voor: geheugen - graka - geen ..... aangetroffen etc.

De fout kan dan in een slot zitten waardoor je wel beeps hoort, maar dat zijn uitzonderingen.

Bijv. bij lekkende elco's, een korrupte bios-chip o.i.d krijg je echt niets te horen.
Neem dat maar aan van een ouwe rot !

Greetz,

Harry.

Tja, de communicatie verloopt via de northbridge, die de oorzaak is van de meeste problemen, naast die van @Harry, en de speaker wordt via de southbridge aangestuurt, dus als een van beide is overleden, dan hoor je niets.

Alleen bij problemen met de RTC of een 64K geheugen probleem en een mismatch in de Bios hoor je nog beeps.

Hoi !

@PSResource: Sorry, maar dat is onzin !

Het probleem met een defect MOBO is juist dat er GEEN bios-beeps gegeven kunnen worden !

BIOS-beeps staan voor: geheugen - graka - geen ..... aangetroffen etc.

De fout kan dan in een slot zitten waardoor je wel beeps hoort, maar dat zijn uitzonderingen.

Bijv. bij lekkende elco's, een korrupte bios-chip o.i.d krijg je echt niets te horen.
Neem dat maar aan van een ouwe rot !

Greetz,

Harry.
Ok

Ik geloof je, maar ik dacht dat het zo was dus daarom zei ik het maar even. Maar nu heb ik ook weer wat geleerd bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan