pc start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

demster

Gebruiker
Lid geworden
24 okt 2007
Ik heb net een nieuwe pc met een M2N32 WS moederbord. Ik had alle drivers erop geïnstaleerd (na windows erop gezet te hebben), maar nu blijkt dat ik per ongeluk ook een soort van RAID drivers heb geïnstaleerd.
Elke keer als ik m'n pc opstartte kreeg ik dit bericht na de processor en MBram check:

-------------------------------------------------------------------------------------------
Marvell 88SE61xx Controller - BIOS Version 1.1.0.26.

Adapter 1
Arrays Information:
No array isdfined!
Disks Information:
No hard disk is defined!
Press <Ctrl>+<M> to enter Marvell RAID BIOS Configuration or
Press <Space> to continue
_
-------------------------------------------------------------------------------------------

Ik heb alleen een SATA hdd in m'n computer en geen IDE.
En dit bericht ging maar niet weg, dus wilde ik Windows XP opnieuw installeren in de hoop dat dit bericht wegging, maar zonder succes, het bericht bleef en bovendien start de pc na dit bericht nu niet meer op.

Ik heb al wat met de BIOS gekloot, ook zonder succes.

Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen, ik heb m'n PC nu 3 dagen en ik heb er nog niks mee kunnen doen.

Bij voorbaat dank,
Gordian

Ps. als er meer info nodig is, plz ask

Laatst bewerkt:
Het lijkt mij redelijk simpel op te lossen:
CTRL+M bij het opstarten indrukken en dan kom je in het bios Raid configuratiescherm. Daar zorg je ervoor dat alles wat naar Raid verwijst wordt verwijderd.

Het lijkt mij redelijk simpel op te lossen:
CTRL+M bij het opstarten indrukken en dan kom je in het bios Raid configuratiescherm. Daar zorg je ervoor dat alles wat naar Raid verwijst wordt verwijderd.

ehm, ja, ik hoopte dat het zo simpel was...
maar als ik Ctrl+M doe kom ik in een menu met 3 opties, waarvan ik alleen bij de eerste kom: de anderen zijn 'locked' ofzo en de 3de is delete, maar daar kom ik dus niet bij :(

Je schrijft alleen niet tot welke (behalve het nummer 1) je dan WEL toegang hebt.

Hangt die schijf wel aan de Marvel controller? zo niet, uitschakelen in bios en de drivers deïnstalleren via apparaatbeheer als er ook geen IDE devices aanhangen.

Je hebt 6 SATA connectors aan de nVidia controller, gebruik die als dat nog niet het geval is.

hehe, heel leuk en aardig, maar ehh, mn pc start niet meer op... [EDIT]alhoewel dat ook aan de Windows CD kan liggen, die flipte de 2de keer dat ik het probeerde...

Laatst bewerkt:
Als zelfs de bios messages niet meer willen komen, m.a.w. de pc wil niet eens meer het bios in, tja, dan heb je in ieder geval nog minimaal 362 dagen garantie.................. tijd zat om 't ding naar de fabrikant terug te brengen.

Zo lees ik het niet, je kunt niet meer in XP komen, dat zou kunnen, ook niet in veilige modus via F5 of F8?

Heb je de PC zelf in elkaar gezet?
Ook gekeken in de bios of je die controller waar de schijf aanhangt op IDE modus kunt zetten?

Overigens kun je in de bios ook de Marvell bios uitzetten naast de controller zelf.

Op de rest van de vragen lees ik geen antwoord.

Laatst bewerkt:
hehe, heel leuk en aardig, maar ehh, mn pc start niet meer op... [EDIT]alhoewel dat ook aan de Windows CD kan liggen, die flipte de 2de keer dat ik het probeerde...

Kom je nu wel of niet in de bios en zo ja, WAT houdt dan die eerste Raid bios optie in??? (Deze vraag is voornamelijk gebaseerd op je oorspronkelijke tekst in dit bericht VOORDAT je het veranderde.)

I kan in de BIOS komen, maar dan gaat ie niet meer verder na dat Marvell bericht. Dit staat er als ik op CTRL+M druk:

---------------------------------------------------------------------------------------
[Adapter]------[Create}------[Delete]
Adapter1
Arrays Information:
No array defined!

Disks Information:
No hard disk is detected!

arrow keys:Navigate, ENTER/SPACE:Select, ESC:Back/Exit
----------------------------------------------------------------------------------------

Ik kan dus alleen maar op [Adapter] drukken en niet op [Delete] ofzo en dan staat er:

----------------------------------------------------------------------------------------
Select Adapter
Adapter 1
Adapter 2

En dan kan ik alleen op Adapter 1 drukken en gebeurt er vervolgens niets...

Btw, F5 en F8 werken niet.

Bel de leverancier en vraag hoe je de bios configuratie de nek om kunt draaien.
Het laden van standaard bioswaarden zal ook geen soelaas bieden, want met een load standard values wordt RAID niet uitgeschakeld.
Ik snap er trouwens geen tierelier van hoe jij in vredesnaam die RAID array erin gekregen hebt, zeker niet in XP, want om de schijf te vertellen dat je een array wil gaan maken heb je binnen XP een diskette nodig met drivers voor RAID en die diskette zal je toch echt in de diskdrive hebben moeten stoppen om dit te doen.................
Voorafgaande / tijdens een XP installatie is RAID alleen mogelijk met externe drivers.

Ik installeerde alleen maar alle drivers voro het moederbord, ik wist niet dat er ook RAID bijzat, wat dus wel zo bleek te zijn...
Maar eh, ik denk dat ik volgende week eerst nog ff ga proberen XP er opnieuw op te zetten en de RAID via apparaatbeheer ofzo dan uit te schakelen en als dat niet lukt, moet ie denk ik weer terug naar Alternate.
iig heel erg bedankt voor de hulp en ik post volgende week nog wel ff of 't is gelukt.

Zo lees ik het niet, je kunt niet meer in XP komen, dat zou kunnen, ook niet in veilige modus via F5 of F8?

Heb je de PC zelf in elkaar gezet?
Ook gekeken in de bios of je die controller waar de schijf aanhangt op IDE modus kunt zetten?

Overigens kun je in de bios ook de Marvell bios uitzetten naast de controller zelf.

Op de rest van de vragen lees ik geen antwoord.

Tja, doet dat maar.:rolleyes:
Geen antwoord gezien.

XP erop zetten kun je 100000 keer doen, de RAID instellingen zitten in het bios geconfigureerd, zolang je die niet kwijt bent los je het probleem niet op.

Pak de telefoon en bel Alternate technische ondersteuning.

Laatst bewerkt door een moderator:
XP erop zetten kun je 100000 keer doen, de RAID instellingen zitten in het bios geconfigureerd, zolang je die niet kwijt bent los je het probleem niet op.

Pak de telefoon en bel Alternate technische ondersteuning.

Ehm, zal het dan effect hebben als ik de BIOS upgrade?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan