PC start niet meer op !!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

myfajalobi

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2005
Hallo,
Ik heb onlangs een Linus boot CD: Knoppix 5.1 gebrand en wilde kennis nemen van Linux.
Na de CD in de CDrom te hebben gedaan werd een Linux browser gestart en liep de PC vast.
Hierna harde reset gegeven en in de Bios de bootsequence veranderd naar de CDRom als 1e boot. PC opnieuw gestart maar bleef, de bios start door waarna de CDRom wordt aangesproken maar er gebeurde verder niks, scherm bleef zwart. Hierna PC opnieuw opgestart met de CD eruit, ook nu start de PC niet meer, komt niet eens meer bij je BIOS.
Wat ik doe het blijft zwart, de PC is dood, ja de lichtjes branden wel even op als je de PC opstart, ten teken dat er spanning is maar voor de rest is ie niet meer wakker te krijgen.

Wie kan mij helpen met reanimeren?
Systeem: Highscreen PC, Pentium 3, 800 MHz, 512 MbRam, 120 Gb HDD en draaide op XPpro.

Dit kan meeerdere oorzaken hebben, in ieder geval geen geen drivers of software probleem.
Zijn er geen piepjes te horen bij het aanzetten?
Mij eerste gok zou zijn dat de cd speler defect is, daar het probleem bij gebruik van de cd rom optrad.
Pc open maken, cdrom (ide)kabel eraf en stroom van de speler en dan kijken of de pc wel opstart of iig in de bios wil komen
mvg leo

Je zou de bios kunnen resetten.
Hiervoor in de hanleiding van je mobo kijken.
Heb je die niet dan kun je de bios resetten door de
batterij er 10 minuten uit te halen.
(vergeet dan niet om je te ontladen van statische electriek)

Je zou de bios kunnen resetten.
Hiervoor in de hanleiding van je mobo kijken.
Heb je die niet dan kun je de bios resetten door de
batterij er 10 minuten uit te halen.
(vergeet dan niet om je te ontladen van statische electriek)

Ok,

Had al donker bruin vermoeden heb alvast alle spanning eraf gehaald, heb alle kaarten van mobo gehaald, alle stekkers uitgetrokken en batterijtje verwijderd.
Ga zo de boel weer aansluiten.

Ok,

Had al donker bruin vermoeden heb alvast alle spanning eraf gehaald, heb alle kaarten van mobo gehaald, alle stekkers uitgetrokken en batterijtje verwijderd.
Ga zo de boel weer aansluiten.

Het werkt!!!!
Na alles opnieuw te hebben aangesloten heb ik de PC gestart en kwam de BIOS terug.
Ik kreeg wel een waarschuwing om de de CMOS settings aan te passen.
Ik heb deze teruggezet op de default settings, de tijd en datum goed gezet en voila hij leeft weer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan