Pc start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.
Alles nog eens teruglezend:

je hebt kennelijk NIET de CMOS batterij verwijderd maar een jumper verwijderd en teruggeplaatst. Dan zijn de biosinstellingen dus kennelijk ook nog steeds correct........?

ja de bios instellingen zijn correct, zoals ze waren gelevert van de fabrikant...

Probeer eerst eens XP te installeren zonder die SATA drivers. Stel dat het IDE schijven zijn, dan hoef je die driverdisk helemaal niet te maken. Je komt er vanzelf achter of het SATA schijven zijn, want de XP SETUP herkent geen schijven en gaat hangen / blauw scherm. Dán weet je dat je SATA schijven hebt en dat je die diskette moet aanmaken.

Investeer er nog een uurtje in en als het dan nog niet wil............. terugsturen!

krijg blauwe scherm, dus dat betekent dat ik SATA heb..
ik heb trouwens nergens een cd met drivers bij gelevert gekregen, ik denk dat het anders terugsturen word, behoorlijk irritant want dat zit ik zonder (een goede) pc.

Je kunt ook nog op de website van de fabrikant even die drivers downloaden. Nodig is merk / type pc -> moederbord en dan even zoeken op de site van de fabrikant.

Nou, ik geef eigenlijk nooit zo snel op wat drivers betreft................... en kan mij niet herinneren er ooit één niet gevonden te hebben. Jouw mobo drivers zouden de eerste worden.

Over welk merk en type pc / moederbord hebben we het ? (Exact)

Laatst bewerkt:
Merk en type pc is soms belangrijk, zeker bij de giganten als Dell, HP, Gateway etc. etc. Die modificeren vaak moederborden en dan mag je niet zomaar bij de moederbordfabrikant gaan shoppen, maar móet je bij hen zelf zijn.
Dus welke pc, naam / merk / type (exact) ?

Intel Core 2 Quad Q6700
Seagate 500GB HD
2x Lightschribe DVD(rw) drive
3 GB geheugen..

Wat wil je nog meer weten?

Intel Core 2 Quad Q6700
Seagate 500GB HD
2x Lightschribe DVD(rw) drive
3 GB geheugen..

dit zit allemaal in je computer,geef het merknaam op ,b.v een dell of compaq, etc etc
naam moederbord...dat soort dingen staan wel op je bon.

oja, nog even iets... als de pc opstart, komt hij tot het xp laadscherm, en vervolgens zie ik heel even het bekende blauwe scherm, en dan gaat hij opnieuw starten...

Da's niet zo mooi.
Waar ik eigenlijk op zit te wachten is het merk en typenummer van de computer

Ik kom het ook wel eens tegen bij xp pc's.....vaak is dan alleen de MBR op de harde schijf terug te vinden.....dan blijft de pc hetstarten na het windows logo.....

ik heb m'n pc zelf samen laten stellen.. hier is alles wat ik heb en wat op de bon staat...

black compucase ic 6000
intel g33 chipset (dg33bu)
intel core 2 quad processor q6700
4 sticks ram (2x 1 gb, 2x 512mb)
seagate sata II 500gb hd
black alps 1.44 floppy drive
apacer internal card reader usb2.0
lite-on 20x sata ls dvdrw
lite-on black 16x dvd rom
ms basic black keyboard & mouse
creative soundblaster audigy
win xp home
samsung 940n syncmaster

....

Nee, oké, maar die zou je kunnen gebruiken om de SATA te laten herkennen.
Je blijft mogelijk hangen in een cirkeltje, ik denk dat je er niet onverstandig aan doet het apparaat naar de bouwer terug te sturen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan