Pc start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

rens12

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2008
Berichten
835
Mijn pc start niet meer op.

Ik moest hem opnieuw opstarten omdat ik nero 8 aan het installeren was. Daarvoor gaf mijn virusscanner (mcafee) een melding dat ik mijn computer opnieuw moest opstarten, omdat hij een update had geinstalleert.(Ik deed dat niet, want ik was ook aan't downloaden met alt binz)
Ik had tegelijk daarmee ook nog zillasoftZilla CD-DVD Rip 'n Burn geeinstalleert(daarbij ook securty guard).
Ik was opzoek naar een dvd brander software. Dus installeerde ik dat programma. Maar daarna zag ik dat nero beter werkte. Dus had ik zillasoftZilla CD-DVD Rip 'n Burn weer verwijdert( daarbij ook securty guard) Ik kreeg toen ik security guard had gedeinstalleert een melding dat ik de computer opnieuw moest opstarten(ik deed dat niet, omdat ik ook nog met alt binz aan't downloaden was)
En toen had ik nero gedowload (van nero.com) en ik klik op de applicatie(.exe) om te installeren en hij begint uit te pakken en toen was hij er mee klaar en gaf hij een melding:

Kan niet verder gaan met de installatie.
Herstart computer en vervolg installatie.
Druk op ja om de computer opnieuw op te starten.
Druk op nee om nero zonder opnieuw opstarten te installeren
druk op annuleren om te stoppen met de installatie.

Ik druk op "ja" en hij stopt met de installatie.
Daarna gebeurde er verder niets.
Dus ik klik op "Start" --> "Uitschakelen" --> "opnieuw opstarten" en de computer sloot zich af en en daarna starte hij zich weer, ik kreeg eerst het scherm waarbij je op ESC en F1 kunt drukken voor de bios instellingen(zoals normaal) daarna kreeg ik het scherm van als je de windowscd-rom in hebt zitten en dat je dan een melding krijgt van "druk op een toets om windows vanuit de cd-rom op te starten"

En in dat scherm blijft hij hangen. Ik heb alleen daaronder zo'n knipperent streepje.

Kan iemand mij helpen om mijn computer weer naar behoren te laten werken.
Ik hoop ook dat het kan met de bestanden heel te houden.

Ik hoop zo snel mogelijk een reactie te horen. Ik zit echt in real trouble.:shocked:

Alvast bedankt.
 
probeer hem eens in veilige modus op te starten, misschien lukt dat wel.
 
Neem aan dat er niet echt een schijf in je station zit...(cd of dvd).

Probeer eens of ie in veilige mode wel wil starten.(F8)

Als dat ook niet lukt kun je proberen op te starten met de Xp cd en dan voor 'herstellen' kiezen.

Succes d'rmee
 
Neem aan dat er niet echt een schijf in je station zit...(cd of dvd).

Probeer eens of ie in veilige mode wel wil starten.(F8)

Als dat ook niet lukt kun je proberen op te starten met de Xp cd en dan voor 'herstellen' kiezen.

Succes d'rmee

Nee,in de veilig modus wil hij ook niet opstarten. Als ik op F8 druk gebeurt er gewoon helemaal niets. En als ik herstellen doe op de cd rom. Wat moet ik dan kiezen??
En nee er zit ook geen cd-rom in de drive.
 
Zoals ik al schreef, je kunt proberen op te starten met de XP cd, (bootvolgorde in bios even aanpassen) en dan voor herstellen kiezen.
 
Zoals ik al schreef, je kunt proberen op te starten met de XP cd, (bootvolgorde in bios even aanpassen) en dan voor herstellen kiezen.

Ja, ik weet hoe je de herstellen meot opstarten maar. Als ik dat doen moet ik allerlei dingen intypen waar ik geen verstand van heb. Dus opnieuw mijn vraag wat moet ik dan kiezen?
 
hallo,

Ik heb Inmiddels al zelf een oplossing gevonden voor het eerst probleem. Windows opnieuw installeren, maar daarbij kreeg ik nog een probleem.

Ik deed de cd-rom van windows in de drive. Ik moet dan kiezen voor R reparatie of enter installeren. Ik kies enter en daarna krijg je overeenkomst. Ik druk op F8 en accepteer de overeenkomst. Daarna kies ik mijn C harde schijf om te installeren. Daarna kun je kiezen uit:
Formatteren als ntfs(snel)
formatteren als ntfs
Niet formatteren.

Ik kies niet formatteren. Dan geeft hij aan dat er op de harde schijf al een windows bevindt. En of je wilt annuleren. ik ga verder en dan komt er nog een scherm dat hij zegt dat de map Windows al bestaat. En of je er over heen wilt schrijven of in andere map. Ik kies andere map(die noem ik Windows1) en hij copieert de bestanden naar de harde schijf. Dan start hij opnieuw op. En krijg ik eerst het bios scherm. Daarna dat scherm van: "druk op een toets om windows vanaf de cdrom op te starten" . ik wacht 5 seconden. En daarna verschijnen er allerlei vage tekens op dat scherm, zoals A met een trema en E met een dakje.

Ik dacht: zal vast wel een fout zitten bnij het copieren. Dus ik copieer de bestanden opnieuw maar nu doen ik de bestanden niet in een andere map. Maar ik overschijf de map: " windows". De computer start weer opnieuw op en ik krijg hetzelfde probleem.

Kan iemand mij helpen met de oplossen van dit probleem??
 
Ik zou gewoon over de bestaande versie heen installen, dan blijft je data ook behouden.
 
opstarten

ik denk dat je beter een schone installatie kunt doen ,dus wel formatteren

sorry tis niet anders je hebt nu teveel rommel op je computer.
 
ik denk dat je beter een schone installatie kunt doen ,dus wel formatteren

sorry tis niet anders je hebt nu teveel rommel op je computer.

Ja ik heb ook een schone installatie gedaan. Dat was ook de beste oplossing. Ik was wel al me bestanden kwijt, dat was wel een min puntje. Maja
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan