PC start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chrelleee

Gebruiker
Lid geworden
25 jun 2008
Windows start niet meer op (ongeldige boot.ini)

Heey allemaal ;)

M'n pc deed al een tijdje vreemd (explorer.exe moest opnieuw opstarten, zonder reden de hele pc opnieuw opstarten enz.)
Gisteravond liep-ie voor de zoveelste keer vast, dus ik startte hem opnieuw op.
Gevolg; blauw scherm met foutmelding 0x0000008e.
Nog een aantal keer opnieuw opgestart, nog meer verschillende foutmeldingen (0x00000050; 0x0000000A; 0x00000093)
Toen maar de veilige modus gaan proberen, dat lukte, voor 5 minuten, toen gaf-ie weer een foutmelding en startte opnieuw op.
Toen werd het half 12, en hield ik er maar mee op.
Vanochtend weer bezig gegaan, nu kan-ie zelfs niet meer opstarten in de veilige modus, geeft steeds de fout 'ongeldige boot.ini', ik heb 't geprobeerd met de XP installatie-cd, en nog 2 andere opstartcd's, maar hij geeft steeds de fout 'INVALID SYSTEM DISC. INSERT SYSTEM DISC AND PRESS ENTER' o.i.d. Nou, op enter drukken heeft ook geen zin.
Als ik dan een poging doe tot de veilige modus, kom ik niet verder dan op f8 drukken, want als ik dan moet kiezen tussen Veilige Modus, Normale Modus etc. doet het selecteren niks.

Ik heb echt geen idee wat ik hiermee moet. :confused:

Laatst bewerkt:
Kun je in het bios zien of de schijf nog wordt herkend?

Opstarten en dan DEL of een F-toets,meestal F2.

Greetz

ik heb op google zitten zoeken naar jouw foutmeldingen en ik vind er zeer veel over...
alleen geen oplossingen :confused:
dan toch niet direct...

maar eerst is het misschien inderdaad belangrijk te testen wat warender daar zegt:thumb:

Ehm.. Als ik naar Advanced BIOS Settings ga, en dan naar Hard Disk Boot Frequency, Dan zie ik

1. Ch0 M : HDT722525DLA380
2. Bootable Add-In Cards

Dus ik neem aan dat dat (1.) m'n harde schijf is..

Laatst bewerkt:
Wat ik kan vinden is dat het een Hitachi Deskstar T7K250 is?
ik heb 't geprobeerd met de XP installatie-cd, en nog 2 andere opstartcd's, maar hij geeft steeds de fout 'INVALID SYSTEM DISC. INSERT SYSTEM DISC AND PRESS ENTER' o.i.d. Nou, op enter drukken heeft ook geen zin.
Kijk eens of je met deze iso in de herstelconsole kunt komen.

http://www.thecomputerparamedic.com/files/rc.iso

Greetz

je kan die harde schijf misschien best ook eens als test in een andere pc hangen :thumb:

je kan die harde schijf misschien best ook eens als test in een andere pc hangen :thumb:

Ja, op dat idee kwam ik ook al.. Het is dat ik geen flauw idee heb hoe ik dat moet doen :P

Ik kan dat dan sowieso niet eerder proberen dan vanavond, ik moet nl. zo weg. Maar ik zal es kijken hoe dat moet :thumb:

Ik ben er vooralsnog vanuit gegaan dat de bootvolgorde juist is in het bios,maar controleer het toch maar even.

De CD\DVDRom moet als 1e staan,in elkgeval voor de hardeschijf.
je kan die harde schijf misschien best ook eens als test in een andere pc hangen
Dit is een prima idee om b.v. de data te saven,mocht het een IDE uitvoering zijn,zet dan eerst de jumper achter op de schijf in "slave" positie.

Ik ben er vooralsnog vanuit gegaan dat de bootvolgorde juist is in het bios,maar controleer het toch maar even.

De CD\DVDRom moet als 1e staan,in elkgeval voor de hardeschijf.

Dit is een prima idee om b.v. de data te saven,mocht het een IDE uitvoering zijn,zet dan eerst de jumper achter op de schijf in "slave" positie.

Boot Sequence:

1st: Lite-On DVDRW S [mijn CDrom + brander]
2nd: Hard Disk
3rd: Disabled

Boot from other device: Disabled

Klopt toch? :confused:

Maar ik ga nu..

Later ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan