Pc start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

helmer79

Gebruiker
Lid geworden
6 mei 2007
het gaat om de pc van mijn ouders. vanmiddag liep hij vast. We hebben de pc met de reset knop weer opnieuw opgestart. De pc deed het weer starte weer op en werkte weer goed. Later op de dag stopte de pc er weer mee en hij doet nu niks meer. Ik kan de pc alleen nog aanzetten. Direct bij het aanzetten hoor ik de hardeschijf wel even en daar blijft het bij. Hij start helemaal niet meer op.
Wie kan mij uit de brand helpen.
M.v.g.: helmer

Hoi,

Zie je helemaal totaal niets meer op het scherm verschijnen bij het opstarten?

ED

Lukt opstarten in de veilige modus ook niet?

Grtz.

Hoi,

Zie je helemaal totaal niets meer op het scherm verschijnen bij het opstarten?

ED

ik kan de pc alleen nog aanzetten verder gebeurt er niks meer. Hij gaat gewoon aan maar verder komt hij niet er komt ook niks in beeld.

Vaak wordt gauw gedacht dat de harde schijf dan kapot is gegaan maar dat hoeft niet meteen zo te zijn.

Zit er een floppydrive in en heb je toevallig nog een WIN98 opstartdiskette ?
(via Google kun je zo 1tje downloaden...via een ander pc uiteraard)

Zoja , stop deze erin....start pc op..en laat alles even opstarten..als ie klaar is geef dan het commando chkdsk /r

Laat het resultaat even weten.

Sukses , Ed

Vaak wordt gauw gedacht dat de harde schijf dan kapot is gegaan maar dat hoeft niet meteen zo te zijn.

Zit er een floppydrive in en heb je toevallig nog een WIN98 opstartdiskette ?
(via Google kun je zo 1tje downloaden...via een ander pc uiteraard)

Zoja , stop deze erin....start pc op..en laat alles even opstarten..als ie klaar is geef dan het commando chkdsk /r

Laat het resultaat even weten.

Sukses , Ed

Ja daar zit nog een floppydrive in. en een opstartdiskette heb k denk ik nog wel. ik ga er morgen gelijk mee aan de slag. alfast bedankt voor de tip

Let er wel even op dat in de BIOS staat ingesteld dat de pc eerst via de floppydrive moet opstarten..de zogenaamde " bootvolgorde"...maar probeer het eerst maar eens zonder direct in de BIOS te snuffelen.

Sukses, Ed

Let er wel even op dat in de BIOS staat ingesteld dat de pc eerst via de floppydrive moet opstarten..de zogenaamde " bootvolgorde"...maar probeer het eerst maar eens zonder direct in de BIOS te snuffelen.

Sukses, Ed

Het probleem is opgelost. Moederbord heeft het begeven. Nieuw moederbord en prosessor en hij doet het weer super.
Bedankt voor de tips en truks. Al heeft het niet mogen baten. Mijn dank en tot later
M.v.g Helmer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan