PC start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kleinenberg

Gebruiker
Lid geworden
28 jun 2007
Hoi,

Ik heb (helaas) hetzelfde probleem met mijn computer. Tijdens het kijken van een filmpje op internet hield mijn beeldscherm er ineens mee op....De computer leek het gewoon nog te doen (ventilatoren en lampjes branden) Ik heb toen als eerste mijn laptop op mijn beeldscherm aangesloten om te controleren of deze misschien kapot was, maar ik kreeg gewoon beeld.
Toen bedacht ik me om de externe videokaart eruit te halen en de computer opnieuwe op te starten met de beeldschermkabel in de output van het moederbord (moederbord heeft onboard videokaart) Aangezien ik mijn externe videokaart bij aankoop gewoon aan kon sluiten op het moederbord (zonder enige softwarematige aanpassingen) hoopte ik dat het de computer vanzelf wel wist om te schakelen. Helaas werkte dit ook niet. Toen heb ik de harde schijven compleet los geschakeld om te kijken of er uberhaupt iets met het beeld gebeurt, maar ik blijf de melding no signal input te krijgen....
Aangezien ik nu behoorlijk gefrusteerd was heb ik achter elkaar alle extra geheugen kaarten etc om en om los gekoppeld en gekeken of ik misschien beeld kreeg, maar helaas.....

Ik ben me ervan bewust dat de kans zeer groot is dat mijn moederbord het begeven heeft, maar stel toch mijn vraag.

Is er iemand die nog een testje weet om te controleren waar het probleem zit...? En als niemand een testje weet is het mogelijk om je computer ergens heen te brengen zodat ze tegen een geringe vergoedin (zonde van t geld als er toch een nieuwe moet komen) het moederbord bijvoorbeeld kunnen doormeten???

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen!

Alvast bedankt en met vriendelijke groeten,

Willem

probleem nog steeds niet opgelost....

Is er dan niemand die mij zou kunnen helpen met het bovenstaande probleem?:(

dan moet ik misschien toch maar gaan sparen voor een nieuwe computer.....

Als bij het aanzetten van de computer een piepje klinkt dan wordt het geheugen nog getest. Wanneer er meerdere pieptonen klinken wordt daarmee soms een bepaalde fout aangeduid. Als ik zoiets heb dan is de netwerkkaart versleten, is het een onboard kaart lees dan de gebruiksaanwijzing van het moederbord om te zien of er interessante jumpers op het moederbord zitten waarmee je die chipset zou kunnen uitschakelen. Kleine kans, maar controleer of de kabels van de stations goed zitten, ook dan kan de computer ineens alle dienst weigeren. Masters aan het uiteinde van het kortere deel van IDE kabels. Beperk ook het aantal stations tot één en probeer een andere controller. Je kunt de voeding waarschijnlijk niet zelf doormeten maar je kunt wel een andere proberen. Als je eens iemand aanbood om de voeding goed schoon te maken dan kan je die misschien wel even lenen (niet aan de ventilator zuigen met een stofzuiger). Het is uiteindelijk vaak goedkoper om een moederbord uit een andere computer te halen dan om er een reparateur bij te halen, kijk hiervoor op Marktplaats.nl en beperk de selectie tot binnen een bepaalde afstand. Als je toch computerhulp nodig hebt kan je op marktplaats.nl ook zoeken bij Diensten.

Hoi Alfred 2,

Bedakt voor de tips! Ik zal ze allemaal even proberen, maar begin tevens met het zoeken naar een nieuw moederbord. Helaas zijn er geen piepjes als ik de computer aanzet.. De kabels heb ik allemaal al gecontroleerd, maar ik zal het nogmaals doen. Bedankt voor de tip!

Mvg Kleinenberg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan