PC Start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pirouzi

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2009
Hallo,
Sinds gisteravond is mijn pc kapot gegaan.
Ik was bezig en toen liep deze ineens vast. En bij een Reboot gaf de pc aan Read Disk Error. Daarna wilde ik me hdd formateren (wilde ik zowiezo al doen), het formateren ging goed maar toen deze na het formateren en kopieren van de bestanden van windows opnieuw wilde opstarten had ik het zelfde probleem. Na een test met een andere pc het zelfde probleem te hebben gekregen wist ik voor 90% zeker dat het probleem aan mijn hdd ligt. Ik heb dus vandaag een nieuwe hardeschijf gekocht (WD 500GB IDE) en ik heb deze aangesloten. Maar me pc blijft het zelfde probleem houden. Alle kabels ge-dubbel checkt en alles is gewoon goed aangesloten. Pc start niet op en ik blijf een zwart scherm houden en het lampje van de monitor blijft knipperen. Ik krijg niet eens het scherm te zien waarom staat "Press Delete to enter BIOS"enz enz.

Wat zou het probleem kunnen zijn?

Alvast dank

Dat zegt niks. Een defecte of brakke/zwakke voeding kan er wel nog voor zorgen dat een fannetje draait of ledje brandt, maar niet meer sterk genoeg om de boel verder op te starten.

Ik denk voeding brak of eventueel geheugen, maar ik hou het op voeding

Laatst bewerkt:
Dat zegt niks. Een defecte of brakke/zwakke voeding kan er wel nog voor zorgen dat een fannetje draait of ledje brandt, maar niet meer sterk genoeg om de boel verder op te starten.

Ik denk voeding brak of eventueel geheugen, maar ik hou het op voeding

Hmm bedankt iig

Klinkt als een voeding probleem.
Welk merk voeding heb je en hoeveel watt heeft ie? Kun je zien door je kast even open te schroeven, staat als het goed is wel op de zijkant.

Klinkt als een voeding probleem.
Welk merk voeding heb je en hoeveel watt heeft ie? Kun je zien door je kast even open te schroeven, staat als het goed is wel op de zijkant.

Ik heb inmiddels me pc naar winkel gebracht, over paar dagen hoor ik er meer over

:( Moederbord is dood, gaat me helaas meer kosten dan die PC waard is aangezien ze dat moederbord niet meer leveren, maar goed...

:( Moederbord is dood, gaat me helaas meer kosten dan die PC waard is aangezien ze dat moederbord niet meer leveren, maar goed...

Je hoeft ook niet persé dat moederbord te hebben, als je even kunt vermelden welke processor je hebt en op welke kloksnelheid hij draait kunnen we er zo een ander moederbord bijzoeken.. Tenzij je echt een heel oud beestje hebt..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan