PC start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hulsen4

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2008
Ik heb Windows vista sp1 geinstalleerd, maar nou start mijn pc niet meer op. Ik krijg een blauw scherm waar hij zegt dat er iets fout is. Ik kan ook niet in veilige modus, dan laad hij het niet helemaal en blijf hij dus vast hangen.
Er heeft eerst dit gestaan waarop hij bleef hangen:
!! 0xc01a001d !! 37309/93357 (\registry\machine\components\winners\x86...)

Mij lijkt het een fout in het register te zijn, maar aangezien hij niet meer wil opstart is het wel een cruciale fout. Normaal zou ik zeggen laat een registry cleaner zijn werk doen, maar dat kan hier dus niet.

Het enige wat ik kan aanraden is proberen om windows opnieuw te instaleren.

Dat is ook een probleem, ik heb geen windows cd gekregen bij mijn pc. Hij was al vooraf geinstalleerd. Er zat alleen een dvd bij met iets van acer

Al zou ik een vista dvd van een vriend van mij krijgen die ook vista heeft, zou het dan wel gaan?

dat is idd een probleem, maar waarom heb je dan windows vista sp1 geinstaleerd? ik neem aan dat er voordien een ander OS opstond... of op zijn minst een versie die wel werkte.

Ik had de gewone windows vista, ik kreeg de update binnen bij mijn automatisch updates en er stond belangrijk bij, dus besloot ik om het te installeren.

Ja, toch wel redelijk irritant. Daarbij, ik vind vista niet zo goed... maar dat is persoonlijk natuurlijk. Hetgeen wat je nog kan doen is proberen een OS te pakke te krijgen. Je kan ze makkelijk downloaden via torrents of je kan kiezen voor linux...

Systeemherstel zou ook kunnen werken maar dat moet je pc natuurlijk wel opstarten en aangezien dit niet het geval is...

wat bedoel je precies? Als ik linux heb, kan ik dan op de een of andere manier herstellen en doorgaan op mijn oude vista? En btw hoe kan ik linux installeren?

Nee, dat is uitgesloten. Bij het instaleren van een nieuw OS wordt de HDD gewist...
Heb je toevallig geen 2 harde schijven???

Dan kan je proberen een 2de OS te instaleren en vervolgens alle gegevens van de harde schijven te redden.

Ik betwijfel het of je nog verder zal kunnen gaan op je oude Vista. Maar je kan mss nog wel je gegevens redden.

Ik heb 2 HDD's, maar hoe zou ik dan linux op de ene kunnen zitten? hij installeert toch automatisch op C: of niet?

Hmm, offline zie ik, ik hoor wel weer wat van je als je weer online bent, alvast bedankt.

Heeft iemand nog andere ideeën?

Ik weet niet precies hoe het ermee zit, maar je kan wel meerdere OS hebben. Ik heb het echter alleen nog maar geprobeerd met bepaalde software, maar ik denk dat het zo ook wel zou moeten lukken.

Ik denk toch dat je een keuze kan maken op welke HDD je het OS wil instaleren. Het is op zijn minst het proberen waard. Als het toch niet lukt, dan vrees ik dat je al je gegevens kwijt bent en een nieuw OS moet downloade om te gebruiken.

Oke, maar als ik er nou voor kies om Windows vista van een dvd van iemand anders te installeren kan dat ook gewoon?
En ik heb een AMD Athlon 64 x2 processor, is dit een 32 of 64 bits?

Ja, dat gaat ook maar dan ben je wel al je gegevens kwijt...
Ik weet niet hoeveel bits, ik weet wel dat je het best een 32 bit OS kan instaleren (dat is trouwens hetgeen de meeste hebben. Ik ken weinig mensen met een 64 bit OS)

Je kunt ook op internet een linux-cd downloaden. je kunt dan opstarten van CD (als je dit in het BIOS hebt ingesteld) en zo opstarten. je opent de "explorer" (of hoe het ook mag heten binnen linux) en red zo je bestanden naar een USB schijf of dergelijke.

Link

Juist, ik was het helemaal vergeten dat je bij linux ook opstart CD-roms hebt waarbij het OS vanaf die cd-rom wordt geladen en niet van de HDD.

er is gewoon een foutje gebeurd bij het installeren van sp1, normaalgezien zou dit geen probleem mogen zijn om op te lossen.

Download de vista recovery disk (is volledig gratis en legaal), brand deze op een cd-tje en start daarvan op.
--> neem maar de 32bits versie, dus x84

Dan worden wat bestanden geladen, daarna ga je kiezen voor systeemherstel naar de datum voor je installatie en alles zou terug in orde moeten zijn

veel succes :thumb:

Hallo

ik heb een soortgelijk probleem:

een computer van een jaar oud nu
windows vista erop en nooit problemen gehad

Er wordt aangegeven dat de windows updates moeten worden
geinstalleerd dus dat doe ik

vervolgens blijft hij bij het opstarten hangen op een zwart scherm dat in 1 witte
regel een hoop bestandjes afgaat van 0 tot 9838

hij blijft hangen bij:

!! 0xc01a00d !! 9600/98383 (\Registry\Machine\COMPONENTS)

als ik een poging doe opieuw op te starten en met f8 dat in de veilige
modus probeer gaat ie over op systeem herstel. Maar vervolgens stond hij 48 uur
te laden daarvoor en geen resultaat dus dat blijft ook hangen.

Het lukt me gewoon niet om op te starten

Ik zie hier de windows vista recovery disk downloaden
als ik dat doe krijg ik alleen een torrent
ik ben niet bekend met torrets moet ik die dan op het CDtje zetten?
of er eerst nog iets mee doe?

en ben ik mij bestanden kwijt?

P.S. ik ben een computerleek dus probeer het simpel uit te leggen :o

Laatst bewerkt:
Het is niet de bedoeling een vraag te stellen in iemand anders zijn topic. Graag even een nieuw topic starten en daar je probleem beschrijven. Daarnaast stamt het topic uit 2009, omdat het al een ouder topic is zet ik er ook een slotje op.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan