PC start niet meer op.

Status
Niet open voor verdere reacties.

bjornbos

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2009
Beste mensen,

Sinds vanochtend start mijn computer niet meer op. Wanneer ik hem aanzet gaat hij
ratelen en op een gegeven moment blijft hij hangen en staat er:

"Schijfleesfout
Druk CTRL+ALT+DEL om opnieuw te starten"

Wanneer ik dit doe krijg ik dezelfde fout. Ik kom ook niet eens bij het blauwe schermpje
bij windows...

Bij het opstarten werken de f2, f4 en f11 opties wel allemaal, maar ik ga daar niet in
rommelen omdat ik hier geen verstand van heb...

Het enige wat ik heb gedaan tot nu toe is de kast openmaken en kijken of er iets los zat
en de ventilator beschermkap eraf gehaalt en schoon gestofzogen. Zonder resultaat.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Mvg,

Björn

ratelen betekent meestal dat je harde schijf is overleden hoor :(

Ik bedoel het niet zo :p Ik bedoel net als anders dat je pc geluiden maakt tijdens het opstarten, gewoon normaal geluid alleen start hij niet op...

hallo,

ik denk dat u computer gecrasht is want ik heb hier namenlijk zelf ook last van gehad en ik moest hem opnieuw instaleeren.

( maar heeft u een acer met vista? ) zo ja dan kunt u de recovery gebruiken.

mvg,ericosman

oja welkom op helpmij :D

Het is een IBM met windows XP. (ik weet, geen supercomputer maar gratis dingen
sla ik niet af)

En er stond al windows op, dus een cd heb ik niet. Alleen die van mijn andere pc, maar
die is alleen voor HP helaas...

Andere surgesties?

oja welkom op helpmij :D

Danku :D

@ ericosman: Dat zal niet gaan als de schijf niet te benaderen is....

"Schijfleesfout
Druk CTRL+ALT+DEL om opnieuw te starten"

zelfde hier

Iemand nog ideeën?

Wou dat ik je kon helpen, want raar genoeg zit ik OOK precies sinds vanochtend met hetzelfde probleem. Gisteravond ging alles nog goed en vanmorgen bij het opstarten loopt het na het inlogscherm fout. Ik vul mijn wachtwoord in en dan slaat het lampje van de harde schijf uit en doet hij niets meer.
Ik heb een laptop Pack. Bell met Vista home basic. Het gekke bij mij is, dat het wel lukt om in de veilige modus op te starten en te werken. Systeemherstel 2x gedaan maar ook geen verandering. Kan jij ook wel erin met veilige modus?

Ik ga mijn probleem ook maar posten in de hoop dat iemand me kan helpen en jij er ook wat aan hebt misschien. Virusscan leverde ook niets op bij mij.

Succes en ik hoop dat we tips gaan krijgen

ps: zou er een 1 februari virus in omloop zijn? Vind het nl. raar dat het bij ons allebei is gebeurd vandaag en ik zag bij het forum Vista dat er meer mensen zijn waarbij het vanmorgen is gebeurd?
Ga voor de zekerheid mijn datum van het systeem terugzetten en het dan opnieuw proberen. Laat het wel weten als het heeft geholpen ok?

ps: is er soms een 1 februari virus of zo? Vind het nl. zo raar dat we er allebei sinds vanochtend opeens last van hebben. Ik ga voor de zekerheid eens proberen om de datum terug te zetten naar gisteren en dan weer proberen op te starten. Misschien een idee? Laat je wel weten als het lukt

Laatst bewerkt:
Inderdaad, maar de problemen zijn niet precíes het zelfde, want ik kom niet eens bij
mijn inlog scherm... Er kan ook geen virus op zitten, omdat de computer geen verbinding
heeft met het internet en ook nooit heeft gehad. Ik gebruik de computer enkel en alleen
om offline spellen te spelen en te testen.

Dus een virus heeft er nooit opgezeten. Ook als ik bestanden over zet via mijn ouders
hun pc naar mijn pc scan ik alles voordat ik het overzet met een usb stick. De computer
was dus VOLLEDIG clean.

@Edit- Er staan (stonden.. lol) ook ongeveer 20 films op. Dit GELUKKIG op een extern geheugen dus die films zijn nog te redden als niets mis is met het
extern geheugen (wat ik niet verwacht)

Laatst bewerkt:
Inderdaad, maar de problemen zijn niet precíes het zelfde, want ik kom niet eens bij
mijn inlog scherm... Er kan ook geen virus op zitten, omdat de computer geen verbinding
heeft met het internet en ook nooit heeft gehad. Ik gebruik de computer enkel en alleen
om offline spellen te spelen en te testen.

Dus een virus heeft er nooit opgezeten. Ook als ik bestanden over zet via mijn ouders
hun pc naar mijn pc scan ik alles voordat ik het overzet met een usb stick. De computer
was dus VOLLEDIG clean.

@Edit- Er staan (stonden.. lol) ook ongeveer 20 films op. Dit GELUKKIG op een extern geheugen dus die films zijn nog te redden als niets mis is met het
extern geheugen (wat ik niet verwacht)

Ja, dan zijn onze problemen toch anders. Wel toevallig heheheheheh.
Op het vista forum zijn er meer mensen die er wel last van hebben . Ik ga toch nog wat dingetjes uitproberen.

Succes in iedergeval!

Iemand nog ideeën om mijn pc te redden?

wat je kan doen.

leen van iemand een xp cd , en ga in recovery console doe deze stappen.

1) controleer op fouten > chkdsk /p /r

2) fix masterbootrecord > fixmbr

3) fix boot sequence > fixboot

4) re-run controleer op fouten > chkdsk /p /r

5) restart en kijk het resultaat probeer ook eens in veilige modus (F8 > 3de optie)

6) als dit allemaal niet werkt save je activatie-profile http://netsecurity.about.com/od/windowsxp/qt/aaqtwinxp0829.htm en herinstalleer je xp , plaats dan je activatie-profile terug.

p.s. = bij stap 6 ben je alles kwijt maar werkt ie tenminste terug zonder gezooi van de wettelijke kant.

Misschien hele domme vraag, maar zou ik mijn harde schijf (als deze niet gecrashed is wat ik wel denk) en de rest van de dingen die erin zitten (video kaarten cd lezers etc) eruit kunnen halen en nog kunnen gebruiken? Dan kan ik die in mijn andere pc doen, heb ik
weer wat gratis ruimte erbij,,,

Is dit mogelijk?

Ik heb ook zón soort probleem...sinds vanmorgen.
Als ik hem aanzet gaat hte lampje branden en de koeler gaat draaien maar dat is dan ook alles...mijn beeldscherm zegt no signal input. heb de Windows cdrom er in gedaan, maar ook die pakt hij niet....hij doet gewoon niets meer...snikkerdesnik!!!!!
Ik heb geen klap verstand ervan dus graag hulp:o
kan het een virus zijn omdat ik veel van dit soort berichten tegenkom als ik Google bij gisteren en vandaag.

Hoi !

Voor allen:

Opstarten van de XP-CD, de herstelconsole gebruiken: http://support.microsoft.com/kb/314058/nl

Achter de promp trommel de volgende commando's, alle gevolgd door " enter ":

chkdsk /r

fixboot

fixmbr

exit.

Normaliter start je PC nu weer op !

Heb je geen XP-CD: steel/leen/download er een, je hebt 'm vast nog vaker
nodig.

Greetz,

Harry.

N.B.: je raakt door deze handelingen geen bestanden kwijt.

Hoi !

Voor @bjornbos:

Opstarten van de XP-CD, de herstelconsole gebruiken: http://support.microsoft.com/kb/314058/nl

Achter de promp trommel de volgende commando's, alle gevolgd door " enter ":

chkdsk /r

fixboot

fixmbr

exit.

Normaliter start je PC nu weer op !

Heb je geen XP-CD: steel/leen/download er een, je hebt 'm vast nog vaker
nodig.

Greetz,

Harry.

N.B.: je raakt door deze handelingen geen bestanden kwijt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan