Pc start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joerii14

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2007
Beste helpmij'ers !

Sinds deze week wil mijn pc al niet meer fatsoenlijk opstarten, als ik hem wil opstarten geeft hij zwart beeld en in het begin van de week was dit nog niet het probleem. een keer op de reset knop en het was verholpen ( de pc starte weer normaal op ) maar sinds vanmorgen doet hij het helemaal niet meer ! hij wil opstarten, alles gaat normaal aan. ( alle fans starten met draaien en ccfl's doen het ) alleen blijft het zwart beeld en krijg ik geen bios piepje. hij doet dus compleet niets meer. dit vind ik heel vreemd omdat ik vanacht toen ik thuiskwam om half 4 deed hij het nog.

ik zou geen idee hebben van wat het probleem is of wat ik hiermee moet.
alleen wil ik dit probleem zo snel mogelijk hebben verholpen omdat ik aankomend weekend ( 13, 14 en 15 maart ) een lan party heb.

Hulp zou zeer gewaardeerd worden !

met vriendelijke groet,

Joeri van grimbergen.

Specs systeem :

Mobo : Gigabyte GA-MA78GM-S2H
Graka : XFX geforce 9800 GT 512 mb
CPU : Amd athlon x2 6000
Werkgeheugen : 4gb totaal. ( 2 verschillende merken, weet niet of dit wat uitmaakt )
Voeding : Recom power engine 550 TC

Hoi,

heb je wel een systeem luidspeaker op je moederbord aangesloten ?

Modag

Ja dit heb ik, ik hoorde standaard altijd tijdens het opstarten een piepje van de bios, dus hier is niets mis mee en er zit er een aangesloten.

De biospiep komt op een bepaald moment maar dit moment word niet gehaald omdat hij helemaal niets doet en mijn scherm helemaal zwart blijft.

en ook al zou ik er geen aan hebben gesloten zou dit toch niet uitmaken ? dan hoor je alleen de piep niet verwacht ik.

Hoi,

Vorige week wat gedownload of veranderd in de pc?
je kan nog wel in de bios komen of zie je dat beeld ook al niet?

Modag

Ja ik heb er nog 2 GB aan werkgeheugen van een ander merk ingezet, en ik download constant maar ik denk dat dit het probleem is want ik haal nooit virussen binnen via newsleechers en heb een goede virus scanner.

ik kom de bios dus helemaal niet meer in hij doet helemaal niets, ik krijg geen beeld het blijft gewoon zwart.

zou het helpen om het batterijtje van de C mos eruit te halen ? niet dat ik er veel aan veranderd heb en hij is niet overclocked dus ik denk niet dat dat er verandering in brengt.
ik haal nu even het werkgeheugen wat ik bijgeplaatst heb deze week eruit en probeer het opnieuw. over een paar minuten zal ik wat laten horen of het geholpen heeft.

Ik heb net het nieuw bij geplaatste werkgeheugen eruit gehaald maar ik krijg nogsteeds niets.

Hoi,

Je zou nu toch een bios reset kunnen overwegen spanning van de pc en dan de batterij eruit halen als je dat gedaan hebt de aan uit knop een 20 tal sec. ingedrukt houden en dan weer in omgekeerde volgorde terug zetten.

Modag

oke dan gaan we dat nu proberen, post zo wel of het gelukt is of niet.
alvast bedankt voor de hulp die je me al gegeven hebt !

Hoi,

Ik wacht even af hoopt dat het wat licht in de duisternis brengt.

Modag

Modag !

ik weet niet hoe ik je kan bedanken maar nu kan ik weer met een gerust hart naar de lanparty !

topforum :thumb:

nogmaals bedankt !

Hoi,

Oke, niks te danken maar het blijft een beetje vreemd dat het zomaar gebeuren kan ik zou toch eventueel als ik jou was een zelfde reepje geheugen erbij kopen als je je geheugen wil upgraden zeg niet dat het daar aan ligt maar het werkt over het algemeen wel wat beter.

En wel winnen he volgende week.

Modag

ik vond het heel vreemd ja en ik kreeg letterlijk een hartverzakking.
maar ik zal je advies opvolgen en mijn geheugen even aanpassen dan kan ik namelijk ook quad channel draaien.

Ik zal zeker winnen volgende week :)

Hoi,

Nou je moet er geen hart verzaking van krijgen hoor het zijn gewoon af en toe niet zo fijne apparaten de pc's hebben nog wel eens een eigen wil dus altijd rustig blijven.
Nu volgende week veel plezier en succes met de pc.

Modag

ja ik weet dat ze een eigen wil hebben maar dit was ook geen probleem geweest als de lan party er niet aankwam :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan