PC start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

gieterke

Gebruiker
Lid geworden
22 apr 2008
Hallo iedereen!
Ik heb een paar dagen geleden ubuntu 9.04 geinstaleerd. Eerst met EXT4 maar toen sloeg hij vast en deed hij niets meer. Daarna met EXT3 en toen ging dit wel. Daarnet was ik even aan de PC bezig en ineens sloeg hij vast en deed hij niets meer. Een aantal keer proberen op te starten en niets ik kreeg zelfs de bios niet te zien. Dan even gewacht en terug proberen opstarten. Een lange piep en terug via de startknop afgezet. Weet iemand misschien waar dit aan kan liggen? Teveel stof kan ook niet want dat heb ik nog niet zo lang geleden opgelost. Alvast bedankt voor de antwoorden.

Controleer eens je rambankjes, misschien is een ervan kapot...

Ben je misschien te grof te werk gegaan toen je het stof verwijderde, dat is mij wel eens overkomen :o

Ik heb maar 1 ramkaartje. Heb dit er eens uitgehaalt, terug ingestoken en pc nog eens proberen op te starten. Nu krijg ik enorm veel piepjes. En het is al een tijdje geleden dat ik dat stof heb verwijderd maar daarnet nog gekeken en er zat bijna geen stof in.

Herplaats het nog eens, kijk of het goed zit.

Anders denk ik toch dat je ram corrupt(ed) is:confused:

Dat is gebeurd. En de pc wilt nog niet opstarten. Maar nu is me nog iets opgevallen. Ik heb de pc laten opstarten terwijl de kast eraf is en nu merk ik op dat de cd-rom een raar geluid maakt. Alsof hij iets moet lezen, er erg veel moeite voor moet doen en dit lukt niet. Als ik deze wil ontkoppelen hoe moet ik dat dan doen? er zit zo een lint aan en een stekker maar dit is volgens mij van de voeding. Ik krijg beiden er niet uit.

Hier zie je hoe je een CDrom station kunt verwijderen, het gaat weliswaar over een Dell OptiPlex GX260, maar het principe is overal het zelfde

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de hulp! Ga één van de dagen een nieuw RAM-kaartje halen bij pc-winkel hier in de buurt. Dan kan ik verder kijken of het optisch station het ook heeft begeven. Zal laten weten als het is gelukt!
Dieter

Heb zojuist RAM-kaart vervangen.
Ondertussen krijg ik geen beeps meer die wijzen op een defect RAM.
Volgens de beep codes kom ik geheel door de POST maar ik krijg nog altijd geen beeld.
Vervolgens heb ik de videokaart uit de pc gehaald en pc terug opgestart. Dan geeft die inderdaad beeps dat hij geen videokaart vind. Waar kan dit nu nog aan liggen?

krijg je helemaal geen beeld?
Ook niet voor dat je windows boot screen te zien krijgt

Nee helemaal geen beeld. Maar ik krijg wel een BIOS beep dat hij door de post is geraak.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan