PC Start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

redcell348

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2010
Berichten
6
beste mensen,
me PC start niet meer op.
hij geeft een scherm met

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1801-Microcode Patch Error
Missing or Invalid Processor Micro Patch. Please Contact Compaq Computer Corporation for a new ROM BIOS to Support the new Processor Stepping.

Initializing Intel (R) Boot Agent Version 4.1.08
PXE 2.1 Build 083 (Wfm 2.0), RPL V2.74


Compaq Evo D310
F1: Boot <F10=Setup> <F12=Network Service Boot>
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

en bij F1 krijg ik het volgende scherm:
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
NTLDR ontbreekt
Druk CTRL+ALT+DEL om opnieuw op te starten
_
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik hoop dat iemand mij kan helpen

Met vriendelijke groet,

Marc Anthony van Dalen
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
Heb je toevallig een nieuwe CPU geïnstalleerd? Want dan klopt het dat je deze melding krijgt, gaat deze melding niet weg na het installeren van de laatste bios update, dan moet je de vorige/oude cpu weer installeren.
 
nee geen nieuwe CPU wel een VIDEOCARD maar dan is deze melding een beetje vaag:shocked:

en mischien ben ik een noob hoor maar hoe instaleer ik de nieuwe bios update
 
Ik heb even een linkje ingevoegd. Dit geldt alleen als je een D310 moederbord hebt, op alle andere moet je deze update NIET uitvoeren. Enneuh, het is natuurlijk voor je eigen risico.

Wel moet je in een kastje ergens diep en ver weg verstopt een diskette opduikelen, iets anders accepteerd hij niet. Daar zet je de update op (deze pakt zich naar diskette uit bij het openen).

Succes!:thumb:
 
NTLDR ontbreekt
Druk CTRL+ALT+DEL om opnieuw op te starten
[/I
Dit wijst er op dat uw Hardisk niet herkend wordt. Toevallig geen kabeltje los gemaakt bij het plaatsen van uw grafische kaart?
 
Ik heb toch het vermoeden dat er wel een hdd is, maar dat de bootrecord niet meer helemaal fris is. Maar ik kan me natuurlijk vergissen. ;)
 
Nee, is vermoedelijk inderdaad zo.
Ik denk dat een chkdsk een eerste stap is tot een oplossing. De Bios flash kan wel nog effen wachten, lijkt mij.

Windows CD insteken en dan kiezen voor Repair.
In het Zwarte venster kies je uw partitie, de welke gewoon 1 zal zijn.
Daarna typ je: chkdsk /r <enter>

Dit neemt ongeveer een uur in beslag.
 
Beste Redcell348,

Heb je altijd al op F1 moeten drukken om de bios door te komen? Of is dat ook pas sinds dat hij ook aangeeft dat je de NTLDR foutmelding krijgt? En doet dit zich allemaal pas voor sinds jij de nieuwe videokaart geïnstalleerd hebt?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan