pc start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Peterprutser

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 mei 2010
Hallo allemaal
Ik weet niet of ik in de goede rubriek sta.
Ik had onlangs een probleem met een troj paard (bleek achteraf) er stond ineens een voor mij onbekende virus scanner op mn pc die gaf aan dat er een 34 tal virussen op mn pc stonden en wat ik ook deed kon helemaal niets meer doen alle progammas games of wat dan ook starten niet meer op.Het bleek te gaan om BANKERFOX.A en WIN32/NUQEL.E. Ik heb toen gezocht naar een prog om hier vanaf te komen (met mn labtop dan he ) en kwam uit bij COMBOFIX .Heb deze laten draaien en hij kwam met de foutmelding dat het hier ging om een ROOTKIT:( en moest de pc opnieuw opstarten :mad::mad::mad: en toen was ie dood.
Ik kan nu echt helemaal niets meer, met f8 wil ook niet bootcd doet t ook niet alleen maar opstartscherm (zwart) met enkele tekens maar windows (XP) start niet meer op.
Is er nog iets te redden of zeggen jullie gooi m maar in het kanaal die is helemaal naar de kl....:o

afwachtend: Peter

Beste Peter,

Ik heb geen idee of je computer nog te redden valt, maar ik heb wel een tip om de setup van windows te starten en vervolgens te herinstalleren. Een computer start automatisch op met het besturingssysteem dat is geïnstalleerd op de ingestelde harde schijf. Maar omdat het besturingssysteem beschadigt is door de virussen, kán windows niet opstarten. De computer kan, volgens jouw beschrijving, de cd/dvd van windows ook niet opstarten om de setup te starten. Dit is mij al een paar keer gebeurt, en dit is wat je moet doen:

Je moet de SATA-kabel van de harde schijf eruit halen, voordat je de computer aanzet. Je doet de installatiedisc van windows in de speler. De computer mist op dat moment de software om op te starten, en gaat op zoek naar alternatieven om op te starten. En aangezien het enige alternatief de disc in de speler is, zal de setup starten. Uiteraard moet windows weer geïnstalleerd worden op de harde schijf. Op het moment dat de setup is gestart, doe je de SATA-kabel weer in de harde schijf, en selecteer je de harde schijf om te formatteren en vervolgens windows te installeren. Nieuwe windows, zonder de virussen:thumb:

Beste Peter,

Ik heb geen idee of je computer nog te redden valt, maar ik heb wel een tip om de setup van windows te starten en vervolgens te herinstalleren. Een computer start automatisch op met het besturingssysteem dat is geïnstalleerd op de ingestelde harde schijf. Maar omdat het besturingssysteem beschadigt is door de virussen, kán windows niet opstarten. De computer kan, volgens jouw beschrijving, de cd/dvd van windows ook niet opstarten om de setup te starten. Dit is mij al een paar keer gebeurt, en dit is wat je moet doen:

Je moet de SATA-kabel van de harde schijf eruit halen, voordat je de computer aanzet. Je doet de installatiedisc van windows in de speler. De computer mist op dat moment de software om op te starten, en gaat op zoek naar alternatieven om op te starten. En aangezien het enige alternatief de disc in de speler is, zal de setup starten. Uiteraard moet windows weer geïnstalleerd worden op de harde schijf. Op het moment dat de setup is gestart, doe je de SATA-kabel weer in de harde schijf, en selecteer je de harde schijf om te formatteren en vervolgens windows te installeren. Nieuwe windows, zonder de virussen:thumb:
Dankjewel voor de tip ga het morgen proberen:thumb:
gr Peter

Nog een tip: als je Combofix gebruikt zonder hulp of enig ervaring kun je haast wel zeker weten dan je iets verkeerds verwijderd sterk af te raden zonder pro hulp:thumb:

als er niks meer te redden valt ga dan over naar een schone installatie dat wil nog wl is helpen mar je bent alles kwijt

Ben helaas nog niet in de gelegenheid geweest om de tips uit te proberen,wegens omstandigheden maar ga het dit weekend nog proberen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan