Pc start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Koekjeei

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2008
Beste helpmij.nl,

Ten eerste wil ik me excuseren als dit niet het juiste forum is waar ik dit kan vragen maar ik weet niet waar ik het anders kwijt zou kunnen.

Mijn verhaal gaat als volgt. Ik had gisteren via usenet een spel gedownload en nadat ik klaar was met de installatie (die er overigens best raar uitzag), vroeg mijn pc voor een reboot. Nadat ik op ja had gedrukt, starte mijn pc echter niet meer op maar ging hij automatisch door naar een "herstelsysteem". Die heeft helaas niet gewerkt en alle andere mogelijke oplossingen die mij werden aangeboden (zoals terugkeren naar een andere tijd op me pc, memory check, etc) werkten ook niet.

Ik heb al een aantal dingen geprobeerd (stroom kabel eruit doen, batterij van me mobo eruit gehaald, opstarten via CD) maar zonder succes. Zou ik hier te maken hebben met een virus of is heeft me hardware gewoon het lootje gelegd?

Als iemand hier meer over weet en me eventueel zou kunnen helpen is dat :thumb:. Ik draai overigens wel windows 7 mocht dat wat uitmaken.

Groetjes,
Hans

Je hardware zou inderdaad dood kunnen zijn maar we gaan niet meteen van het ergste uit., draai je een
32bits versie van Windows7 of een 64Bits ? Kijk eens of je er in kan komen met Veilige modus, of stop je Windows 7 installatie DVD erin en ga naar "Repair" daar zijn meerdere opties mogelijk, ook opstartherstel

Ik heb de 64 bit versie.

Als ik hem opstart via veilige modus (F8 toch?) krijg ik een scherm te zien waar ik kan kiezen tussen boot via floppy, cd, HDD. Ik weet niet of dat de bedoeling is maar welke ik ook doe, hij gaat gewoon weer verder met 'herstellen' en na afloop krijg ik dan weer te zien dat het niet gelukt is.

De installatie cd heb ik nu helaas niet bij de hand dus denk dat dat niet door gaat :(

Je kan de 64bit gaan dow*kuch*kuch*en :D

Edit: na afloop, wat voor error krijg je dan?

Heb hem net wel met veilige modus kunnen opstarten maar weer zelfde liedje.

Eens kijken, heb hem nu weer aangezet. Denk dat ie over 10 min weer klaar is met herstellen dan edit ik me post wel even :P

"Deze computer kan niet automatisch worden hersteld.

Het verzenden van informatie kan Microsoft helpen bij het oplossen van dit probleem"

Dan kan ik kiezen uit verzenden en niet vezenden (verzenden helpt niet)

Laatst bewerkt:
Download eens hirens boot cd en zet hem op een cd. Start het op door als je pc opstart op f8 te drukken (om je cd/dvd drive te selecteren). Kies dan uit het menu voor windows (of zoiets weet niet meer uit mijn hoofd). Daarmee kan je systeemherstel doen.

Succes,
Djmaster329

Ik heb me HD in een andere pc gedouwt en ik kreeg toen hetzelfde probleem dus ik weet nu 99 % zeker dat het aan me HD ligt.

Kan je me misschien helpen met die hiren's cd boot? Ik heb hem gebrand, krijg hem ook wel aan de praat maar wat zou ik kunnen doen om me hd weer als de oude te krijgen (als het mogelijk is). Ik heb eerst mini xp gekozen (zodat ie anti- virussen draait en kleine xp versie ofzo) en heb toen geprobeerd 1 van die anti virussen op de schijf te draaien (Dr.Web CureIt! Antivirus). Ik weet echt niet of het echt wat deed of niet, hij kwam in een soort van non-actieve staat te zitten (iets van ecp mode) maar of dat nou wat heeft gedaan :?. Hij leek namelijk vast te zitten maar ik weet niet of dat nou de bedoeling was of niet.

Is er nog iets wat ik anders kan doen? Misschien gewoon proberen om die bestand weg te halen die ik destijds heb gedownload? Of maakt dat niet zoveel uit?

Ik heb me HD in een andere pc gedouwt en ik kreeg toen hetzelfde probleem dus ik weet nu 99 % zeker dat het aan me HD ligt.

Kan je me misschien helpen met die hiren's cd boot? Ik heb hem gebrand, krijg hem ook wel aan de praat maar wat zou ik kunnen doen om me hd weer als de oude te krijgen (als het mogelijk is). Ik heb eerst mini xp gekozen (zodat ie anti- virussen draait en kleine xp versie ofzo) en heb toen geprobeerd 1 van die anti virussen op de schijf te draaien (Dr.Web CureIt! Antivirus). Ik weet echt niet of het echt wat deed of niet, hij kwam in een soort van non-actieve staat te zitten (iets van ecp mode) maar of dat nou wat heeft gedaan :?. Hij leek namelijk vast te zitten maar ik weet niet of dat nou de bedoeling was of niet.

Is er nog iets wat ik anders kan doen? Misschien gewoon proberen om die bestand weg te halen die ik destijds heb gedownload? Of maakt dat niet zoveel uit?

Probeer eerst systeemherstel via de mini xp te doen.
Dat niet lukt en je krijgt hem op een andere pc ook niet werkend ligt het aan je HD

Ik heb een aantal dingen geprobeerd en heb hem uiteindelijk kunnen opstarten! Meteen maar een Norton scan derbij gedaan dus hopelijk is hij in de toekomst weer goed.

Nog bedankt voor alle replies, ze hebben me zeker geholpen :)

groetjes,
Hans

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan