PC start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kiwion

Gebruiker
Lid geworden
24 aug 2008
Ik heb een probleem met mij pc. Terwijl bezig was op mijn pc, (met niets in het bijzonder) kreeg ik ineens van AVG te horen dat er 3 trojan horses op mijn pc zaten. Ik klikt op quarantine en vanaf dat moment stond mijn pc helemaal vast.
Ik zette de computer uit en startte hem nog eens maar alweer stond hij vast.
Ik startte hem voor de 3de keer op dit maal in veilige modus, dat ging goed, hij deed het prima. Ik herstartte hem daarom weer in de normale mode. Helaas weer vast.

Vanaf dat moment kwam ik niet meer verder. Waar hij eerst op het bureaublad vast ging staan doet hij dat nu al na het bootscherm (voordat je het windowsvlaggetje ziet)
Normaal gezien start ik veilige modus op door hem met de knop uit te zetten als hij het het windowsvlaggetje bezig is, maar zover komt hij niet niet meer.

Als ik op F8 druk tijdens het booten dan krijg ik niet het kies-hier-veilige-of-normale-modus verhaal maar een ander bootmenu waar ik kan kiezen wat ik op wil starten.

1 Floppy disk
2 Harddrive
3 CD Drive master
4 CD drive slave (DVD)

Na wat zoeken op het internet kwam ik erachter dat je soms F5 moet drukken tijdens het booten. Dit werkte idd. Maar tijdens het opstarten van de veilige modus kwam hij weer vast te staan. Om onduidelijke redenen werkt op F5 drukken ook niet meer.

Kan iemand mij hier mee helpen, is er een andere optie dan windows te herinstalleren?

Je zou het kunnen proberen met ultimate bootcd, en van daar de virusscanner runnen en eventueel de virussen verwijderen. Of misschien via een usbstick een virusscanner gebruiken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan