PC start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

HandyMan

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2008
Hallo allemaal,

Mijn pc is er gister ineens mee opgehouden, de computer viel ineens uit en toen ik hem weer inschakelde kon hij Windows niet meer opstarten en hij herkent mijn hardeschijf niet meer in de bios. Toen heb ik geprobeerd Windows XP te installeren op mijn tweede hardeschijf, maar ook dit lukte niet, de installatie liep vast (geprobeert met meerdere installatie schijfjes). Nu heb ik als laatste net de hardeschijf van mijn zus haar computer gepakt en in die van mij gestopt, maar zelfs nu start hij niet op en krijg ik een bluescreen.

Weet iemand wat er aan de hand is hier?

Alvast bedankt,

Raymond

Het klingt als een hardware probleem. CPU en VGA lijken nog te werken, anders kon je niet in het BIOS komen. Ik zal de harde schijf helemaal loskoppelen en dan proberen van een linux live CD (b.v. knoppix) optestarten. Misschien kom je erachter wat er niet meer werkt.:thumb:

Okee, ik zal wel even zo'n live cd downloaden en de hardeschijven loskoppelen.

Ik laat het nog wel horen wat ik ontdek.
:rolleyes:

Hoi,

Ja, lijkt inderdaad een mobo-probleem.
Wat je kan doen:

Koppel alles wat je niet nodig hebt los van het moederbord.
Dus alleen: de oorspronkelijke harde schijf als enige, maar de andere schijven loskoppelen (dus ook cd en/of dvd drives).
Je zorgt dat er geen voeding meer op de pc staat en haalt de knoop-accu even van het moederbord (let op hoe hij er weer in moet)
Nu plaats je de accu weer.
Sluit, nogmaals, alleen de noodzakelijke zaken aan: toetsenbord, muis en monitor maar verder niks.

Knoppix ben ik nu binnen aan het slepen dus ik probeer nu uw manier even uit. Ik bewerk dit zometeen om te vertellen of het heeft geholpen.

EDIT:

Hmm, na dit alles krijg ik ook geen beeld meer... ik snap er niks meer van.

Laatst bewerkt:
Dit zijn trouwens mijn specs:

Moederbord
ASRock ALiveSATA2-GLAN
Processor
AMD Athlon 64 Processor 3800+ (2,4 Mhz)
Geheugen
2x 512, 2x 1GB
Harddisk(s)
1x 235GB SATA2, 1x 235GB IDE
Videokaart(en)
NVIDIA GeForce 7300 GT
Monitor(en)
Samsung SyncMaster 710V
Geluidskaart
Sweex 5.1
Netwerkkaart(en)
Realtek PCI-E Gigabit
Internetverbinding(en)
1
Besturingssysteem
Windows 7 Ultimate
Voeding
400 watt

Hoi,

een paar suggesties:
voeding geeft het op
mobo geeft het op
Wat je kunt doen:
ga in het Bios naar "pc health status" o.i.d. en kijk naar de v.d. verschillende voltage waarden. (schrijf ze op)
Laat,als je het zelf niet hebt,je voeding doormeten bij de pc boer dat doen ze normaal graag voor je.
Succes.

Hallo allemaal,

aangezien ik onderhand toch wel aan een nieuwe pc toe was heb ik vandaag alle nuttige dingen eruit gehaald, zoals RAM geheugen, Hdd, etc.
Deze pc is dus afgeschreven nu..

Toch bedankt allemaal! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan