pc start niet meer op.

Status
Niet open voor verdere reacties.

vosco

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2003
hallo een ieder,
Mijn pc is stuk gegaan, althans hij is vastgelopen, toen ik de pc probeerde opstarten, alleen maar zwart beeld. Ik kan wel naar menu veilige modus, kan ook kiezen in dat menu, maar dan loopt de boel ook vast. geprobeerd om het boot menu te wijzigen, door de orginele install cd te laten draaien, hij begint wel te laden, maar stopt dan ook weer. nu zie ik bovenaan in het scherm, gekleurde flarden. Wie kan mij een tip geven, kan ik formatteren met een diskette?

Ik weet niet hoe handig je bent met een schroevendraaier, maar ik zou beginnen met alles los te trekken wat niet noodzakelijk is voor een goede werking van je pc.
Dat wil zeggen; alles wat je nodig hebt is beeld...

Kast open, evt losse netwerkkaarten, usb-uitbreidingen, geluidskaarten dvd-spelers, extra harde schijven en alles wat er op lijkt losschroeven en/of weghalen.

Monitorkabel aan je kast en de stroom erop, muis en toetsenbord is in eerste instantie niet noodzakelijk.

Pc aan en kijken hoe ver hij opstart. Geeft je pc een toetsenbord failure aan, dan kun je er evt een aanhangen en/of je BIOS aanpassen. Mijn 2e pc start terwijl er niets aan de kast zit.

Daarna pc uit, muis inprikken, pc aan en weer kijken wat er gebeurt.

Zo ga je stuk voor stuk verder tot je evt een probleem tegenkomt.

Formatteren kan altijd nog...

Hoi,
het zou handig zijn om even te vermelden over welke pc dat je het hebt en wat de specs zijn.

pc start niet op

pc is een acer, met vista Home Premium. meer spec heb ik niet. maar de andere suggestie is het proberen waard.

Re:

maar als dat allemaal niet lukt, wil ik kunnen formatteren, wat moet ik dan doen.:rolleyes:

pc is een acer, met vista Home Premium. meer spec heb ik niet. maar de andere suggestie is het proberen waard.
Desktop of laptop? De specs (merk/type e/o serienr.) staan toch op de kast vermeld?
Dan kunnen we de ouderdom en alles wat erin zit zelf achterhalen.

maar als dat allemaal niet lukt, wil ik kunnen formatteren, wat moet ik dan doen.:rolleyes:

Formatteren kan altijd nog. Eerst is het zaak om de oorzaak te vinden, dat kan mogelijk zoals ik boven beschreven heb. Leer je meteen iets over de binnenkant van je machine...

Persoonlijk acht ik de kans groot dat het hier een hardware-issue betreft...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan