PC start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

ThaMerik

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2012
Min pc wilt niet meer opstarten nadat de stroom in het huis eruit viel en daarmee ook de computer. Als ik op de aanknop druk dan draaien de fans voor een seconde voordat ze weer uitvallen. ik vermoed dat dit een probleem met de voeding is maar kan iemand dat bevestigen? of weet iemand wat er anders aan de hand is?

alvast bedankt!

Hangen je ventilatoren aan de voeding direct of aan het motherboard?

als je fan aan de voeding hangt is de kans aanwezig dat het moederbord niet reageert.
als de fan aan het moederbord hangt betekend het dat er leven in het motherboard zit en dat er nog hoop is.

Het kan dat er een stroompiek is ontstaan bij het herstellen van de stroom.
Toevallig had mijn energiemaatschappij vanmorgen werkzaamheden in onze straat waardoor we ook 4 uur zonder stroom zaten. (Zit je dan met je servers...)

Wat ze dan ook altijd adviseren is alle gevoelige apparaten los te koppelen. Gelukkig heb ik een aantal UPS staan die stroompieken uitvlakken.

Daarom raad ik iedereen ook aan om een UPS te gebruiken. 50 euro, dan heb je al een fatsoenlijke. Daar heb je geen nieuw moederbord voor ;)

Maar betreft je vraag, zoals SmartThinker al aangeeft, zoek even uit of het aan je mobo ligt of voeding. Probeer ook tijdelijk ander RAM erin te doen, als dit nog niets verbeterd kun je nog je processor tijdelijk verwisselen. Mocht dit ook niets opleveren, dan is er weinig hoop denk ik. Geef in dat geval je type mobo even.

Laatst bewerkt:
wat ik meestal doe als mijn pc niet aan gaat is : alles plukken van de moederbord daarna hele kast schoonmaken(stof) daarna alles weer terug. dit lost meestal de volgende problemen op : 1. airflow 2. onderdeel dat niet goed vast zit. 3. overhitten

en vergeet niet koelpasta op je cpu te zetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan