PC Start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Micheltje13

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2011
Allen,

Een tijdje geleden heb ik de pc van mijn moeders werk gekregen. Echter sinds hij bij mij is aangekomen werkt hij niet meer. Hij heeft het op mijn moeders werk altijd jarenlang gedaan. Nu wanneer ik hem op wil starten zie ik hoogstens het windows 7 logo en dan valt hij uit. Wanneer ik dan opnieuw de pc op start gaat er een soort alarm af. Kan iemand mij helpen?

Hallo. Om de helpers hier nog beter inzicht te geven van je probleem.

Wat is dat voor alarm. Zijn het piepjes. Hoeveel piepjes enz enz. Wel ietsje meer graag.

Hoe lang is die computer niet meer gebruikt.

Kan dat ding helemaal vol met stof zitten en is deze wellicht vastgelopen in het stof.

Ja ik snap het, bedacht het me net inderdaad.

Het is echt een taatuutaatuutaatuu alarm. Hij is denk ik zon 2 weken niet gebruikt en er zit helemaal geen stof in. Ik vermoed dat het iets met de voeding ofzo te maken heeft want ik heb de geheugenkaarten en de videokaart er al uit gehad. Ik zal even kijken wat voor moederbord het is.

Er zit een intel core i5 760 in en een radeon hd 3400

Verder zit er 4 gb geheugen in.

Laatst bewerkt:
Ja wellicht dan de voeding en/of moederbord. Kon wel eens zijn.

Ik geef je wat hulp, voor zover je dit nog niet hebt. Hoef ik niet zoveel te typen. Klikje :D

Laatst bewerkt:
Je zou bijna denken aan een defecte batterij op het moederbord .. ( 2 weken inactief)

De biosbeeps (alarm) zijn voor elk soort weer anders. Het beste is denk ik om even te kijken welk moederbord er in je computer zit. Dan zoek je bij de fabrikant de handleiding van jouw moederbord. Daar staat altijd in vermeld wat de piepjes betekenen in jouw geval.

Zo'n alarm is vrijwel altijd een teken dat er iets met de hardware aan de hand is. Je kan dit eigenhandig uitvogelen, door zaken uit te sluiten. Dus trek al je hardware los. (Intern) Wel met beleid natuurlijk. Begin dus helemaal kaal. Alleen de CPU en de voeding om mee te beginnen. Dit geeft je een beepcode. Dat hoort zo, want het is een compleet kaal systeem. Check of de beepcode die je hoort, hetzelfde is als het alarm waar jij last van hebt. Zo ja, dan is het een voedings, of moederbord probleem. (MOBO-> Check ook of de condensatoren en dat soort dingen niet bol/open staan. )

Verdere stappen zijn, om nu je videokaart (Als je die hebt) in je pc te proppen, en weer opstarten. Je krijgt weer beepcodes. Weer checkecn of het jouw alarm is. Daarna ga je een RAM module in je mobo (moederbord) steken. Nu zou je computer niet meer mogen piepen. Alle hardware die nodig is om een computer iets te laten doen zit er nu in. (HDD kan je na de RAM check weer aan de PC hangen.)

Truc is dus om uit te vissen op welk moment je na het inbrengen van hardware, een beepcode krijgt die hetzelfde is als wat je nu hebt.

p.s. Vaak gaat de PC ook een alarm geven, wanneer er veranderingen in de hardware zijn gemaakt. Daar krijg je normaal een boodschap van op je scherm. En check zoals al is aangehaald in een vorig of je biosbatterij niet toevallig leeg is. Ook dat zou je op je scherm moeten zien.

Laatst bewerkt:
Ik heb er in ieder geval een andere voeding op aangesloten en krijg hetzelfde resultaat. Verder zoeken dus!

Oke goed bezig, kom gerust terug er zijn er hier genoeg die van wanten weten he.

Dan nog iets, misschien wel essentieel de fan zit niet goed meer op het de processor. Deze zit vast met van die witte dingetjes die je zover door moet duwen tot ze aan de achterkant uitzetten waardoor ze vastklikken. Ik krijg deze er niet goed meer in en volgens mij moet deze wel contact maken. Kan dit het zijn?

Draait de fan, of draait de fan helemaal niet meer?

Kan ook zijn dat het koelblokje geen goed contact maakt met de processor... Zit er wel genoeg koelpasta nog onder?

Anders even naar de winkel misschien hebben ze nog wel een 2e handse liggen en of daar laten maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan