pc start niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

rodenina

Gebruiker
Lid geworden
27 sep 2002
beste helpers ...
tijdens het surfen op het net , was plots alles bervroren ... ctrl-alt- del gaf ook geen reactie
heb de pc dan uitgezet en even later weer proberen starten ... helaas hij start niet meer op ... krijg de melding "no signal" op de monitor, controlelampje op moederbord brand en de fan van processor, videokaart en case draaien allemaal
systeem Win Xp, pentium 4 processor, moederbord Aopen AX4G pro
please help

groetjes, Nina

Hoi,

Zit de stekker van je monitor wel goed aangesloten op je computer?
Het lijkt erop van niet..

stekker zit goed, keertje losgekoppeld er terug aangesloten, ik heb de videokaart ook al eens uitgehaald, koeler en contactjes stofvrij gemaakt en teruggeplaatst ... helaas zonder resultaat ... nog andere tips ??
dank bij voorbaat, Nina

geheugen loshalen, en in een ander slot plaatsen wil ook wel eens helpen,

Hoor je ook piepsignalen als hij opstart???

bedankt alvast voor jullie snelle reactie, het geheugenlatje in een ander slot steken heeft ook geen oplossing gebracht
een andere monitor heb ik ook geprobeerd, daar doet hij het dus ook niet
biospiepjes zijn er niet te horen
Nina

Wanneer je ook geen bios piepjes hoort en verder draait alles wel in je pc dan zal er tog echt iets met je monitor of geluidskaart aan de hand moeten zijn. Je monitor zal het wel niet zijn als je al een ander hebt geprobeerd. Misschien is de aansluiting op je videokaart zelf niet goed meer en maakt geen contact meer...
Heb je toevallig niet een andere pc waar je even de videokaart van kan gebruiken?!

ik heb net even de videokaart van de pc waar ik nu aanzit in mijn pc gestopt, en ook dat heeft geen resultaat ...:confused:
groetjes, Nina

Heb je al geprobeerd met een andere monitor?

Als het wel werkt met een andere monitor weet je dat het aan de monitor ligt.

@ fred, zoals hierboven reeds vermeld heb ik al met een andere monitor geprobeerd, maar dat hielp dus niks

zou het ook een bootvirus kunnen zijn ?? en hoe kan ik dit verwijderen als ik nergens aangeraak ??

Wat hoor je als je je pc aanzet?

Het geluid van een harde schijf die windows aan het laden is?

Ik ga er even vanuit van niet, want je hoort ook geen piepjes aan het begin.

Misschien toch kapot geheugen. Of anders kapot moederbord.
Alle lampjes aan wijst op een kapot moederbord.

Gaat je cd-rom nog open?
Zo nee: kapot moederbord vermoedelijk
Zo ja: dan misschien geheugen, of virus.
Als het een virus is dan is het wel een zeer ernstig virus...

Oja draait de fan van je processor nog?

de cd-rom gaat nog open, de fans draaien allemaal
ik ga nu even kijken of het geheugen in de pc van mijn zoon van hetzelfde type is, dan kan ik dat nog eens proberen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan