PC start niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

west1963

Gebruiker
Lid geworden
20 apr 2011
Wil net mijn Acer pc met windows 7 erop geinstalleerd aanzetten; het led van de aan/uit knop brande 1 sec. toen hoorde ik een tik, en deed ie helemaal niets meer, ook het ledje van de aan/uit knop niet meer.
Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn??
En als het de voeding zou zijn, zit daar nog een zekering in die kapot kan zijn?
Ik heb met deze dingen geen ervaring, is de eerste keer dat me dat overkomt.
Weet niet wat te doen (garantie is verlopen)
Vanmorgen deed ie het nog normaal.

Gaan de ventilatoren wel draaien of niet? Er zit in ieder geval geen losse zekering in de voeding die je even snel kan gaan vervangen in geval van een desktop pc.

Oorzaak kan verschillende zijn, zelfs een oververhitting door stof (maar dat is niet waarschijnlijk als de computer hiervoor niet snel uit viel). Als er zelfs geen piepjes te horen zijn bij het aanzetten, vermoed ik of dat of de voeding defect is of het moederbord.

Het is inderdaad een desktop(vergeten te vermelden).
En hiervoor heeft ie altijd probleemloos opgestart, en ook verder geen problemen voorheen.
Hij doet helemaal niets, normaal druk je de touchknop bovenop de hoek in en gaat het ledje branden en start ie op.
Hoe weet ik wat het kan zijn het moederbord?, of zeer waarschijnlijk de voeding, omdat ie helemaal niets meer doet.
Moet ik hem daarvoor wegbrengen of zou ik het zelf kunnen?

Of je zelf kan uitsluiten wat het probleem is, ligt natuurlijk aan hoeveel ervaring je hebt met computers. Wat je eventueel kan proberen is de computer goed stofvrij te maken aan de binnenzijde. Zo kaal mogelijk proberen op te starten (1 geheugenmodule, onboard videokaart alleen indien aanwezig, geen harde schijven, etc.).

In alle gevallen als je wil onderzoeken zal de behuizing open moeten, en tja, ik kan moeilijk inschatten of je dat aan durft.

O.k. bedankt, dan zal ik dit weekend maar open gaan maken en de voorgestelde oplossingen uitproberen, ik had alleen gehoopt dat er een zekering in de voeding zou zitten.
Want mijn eerste gedachtegang was de voeding, omdat ie helemaal niets meer deed geen piep geluid en ook geen draaiende fans, zoals normaal.
Nogmaals bedankt voor het meedenken:thumb:

Na meerdere malen het forum te hebben doorzocht, heb ik het volgende gedaan de stekker eruit, de knop voor aan en uit paar keer indrukken, zodat ie zich zelf ontlaadt, toen opnieuw de stekkers erin en voilá hij doet het weer.
Nu is alleen mijn vraag; Hoe kan dit, hoopt de spanning zivh ergens op??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan