Pc start niet met externe HD aangesloten

Status
Niet open voor verdere reacties.

scoopy

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2001
Mijn Pc start dus niet op als mijn externa HD aan staat, ik krijg het Intel logo te zien, en vervolgens een zwart scherm... En daar stop ie

In dit topic staat hetzelfde probleem:
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?threadid=217176&goto=nextoldest

En daar staat als oplossing: "Ik moet er een uitgebreide partitie plus logisch station van maken. De externe HS is inderdaad een primaire partitie, dus ik ga dit proberen"

Maar zou totaal niet weten hoe zoiets in zijn werk gaat...

gaat het wel goed als je de externe HD pas aanzet als je laptop volledig is opgestart?

Zodra ik het windows logo te zien krijg bij het opstarten kan ik de HD al opzetten, is allemaal geen probleem... Het gaat alleen niet als hij al op staat bij de eerste seconden van het starten van de pc

Ha die Scoopy

Oke, dan werkt ie dus wel prima.
Het topic waar je naar verwees geeft denk ik de juiste stappen weer. Misschien had je het al gedaan, maar ik zou beginnen bij het begin.

1) Bios: de laptop alleen opstarten van je interne HD. Zet voor de zekerheid de optie auto aar even uit. Sommige computers kunnen worden opgestart door een extern apparaat. Als je deze optie ergens ziet, zet die dan ook uit.

2) Jumpers. Mogelijk kan dit niet bij jouw externeHD. Zie hiervoor de handleiding. Ik ga er vauit dat de interne wel goed staat. Dus hier zou ik verder niet aanzetten, tenzij je zelf weet wat je doet.

3) extended / logical / primaire partitie: Voor mij is dit ook een lastig gedeelte. Een programma als partition magic kan dit soort dingen instellen voor je HD, met een goed programma kan het nooit moeilijk zijn. Een andere manier zou ik niet weten. Wat ik wel bijna zeker weet is dat er andere forumleden die je precies kunnen vertellen hoe dit werkt.

Succes!

Nou loop ik tegen hetzelfde probleem aan.

Alleen bij mij werkt de HDD ook niet als ik 'm later aanzet/aansluit.
Er gaat iets mis tijdens het installeren en als ik bij apparaatbeheer/eigenschappen/algemeen kijk staat er: Dit apparaat start niet. (Code 10)

windowsprobleemoplosser geeft geen oplossing.

Het is een Conceptronic 250 GB externe HDD USB 2.0
Heb al verschillende USB poorten geprobeerd (ook diegene waarvan ik zeker weet dat die werken), voeding is aangesloten.

Op het moment dat ik opnieuw opstart blijft alles hangen, op het moment dat ik de HDD uitzet loopt het opstarten gewoon verder.

Iemand enig idee wat ik hieraan kan doen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan