PC start niet met usb harddisk

Status
Niet open voor verdere reacties.

remco89

Gebruiker
Lid geworden
25 okt 2008
Hallo,

Sinds ik mijn nieuwe usb harddisk heb aangesloten gaat het opstarten niet verder dan het bios scherm.

Als ik de harddisk usb-kabel eruit trek en de pc uit en weer aan druk, dan start hij gewoon op.

Het is nogal lastig om iedere keer voor het opstarten de usbkabel te verwijderen en daarna weer in te pluggen.

Is hier een oplossing voor? :)

Kijk de opstart volgorde ("Boot sequence") na in de bios.
Waarschijnlijk staat daar (zodra je je USB apparaat hebt aangesloten en de pc start) USB Mass storage device (of zelfs de (fabrikant- en type)naam van je externe harde schijf) als eerste, dat moet je dus veranderen.

Succes,

Tijs.

Dat is niet het geval. Als ik de usb harddisk heb aangesloten zet ik de pc aan en reageert deze direct niet meer, ik kan dan zelfs niet met F2 in het biosmenu komen.

Als ik dan de usb harddisk los koppel werkt alles weer normaal... :shocked: Ik snap er niks van...

Hmm... dat is een vaag verhaal. Als je later je externe harde schijf aankoppelt, dan heb je geen problemen? En hoe zit het met memory-sticks? Zelfde symptomen?
Paar korte zaken waar ik aan kan denken:
1. BIOS upgrade van je moederbord (maar kijk eerst na of de firmware upgrade ook echt (o.a.) jouw probleem zou moeten oplossen).
2. Zorg ervoor dat de externe harde schijf zijn eigen voeding heeft, en dat hij al een tijdje (minstens 1 minuut) aan staat vóórdat je 'm aankoppelt en de pc opstart.

Als dit allemaal geen hout snijdt dan weet ik het ook niet.

Succes,

Tijs.

Ik heb hetzelfde probleem
maar staat gewoon in de handleiding van mijn externe HDD...
(het is wel een schijf met externe voeding)
Ik moet dus eerst de pc opstarten en als ik aangemeld ben, mag ik pas de stroom van de HDD inschakelen

uitleg die gegeven is dat het bij sommige pc's gewoonweg niet anders gaat...

Ik moet dus eerst de pc opstarten en als ik aangemeld ben, mag ik pas de stroom van de HDD inschakelen

Ja zo doe ik het nu ook, maar dat vind ik best lastig. Ik zal is proberen of ik iets aan me bios kan updaten...:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan