PC start niet met XP CDrom

Status
Niet open voor verdere reacties.

gompie1304

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 jan 2002
Ik wil op een PC XP installeren. Ik heb een nieuwe HD voorbereid met fdisk. Het CDromstation is wat ouder en al vaker gebruikt voor een kale installatie van XP.
Het vreemde is dat de PC niet vanaf de CDrom wil opstarten. Ik heb het CDromstation in de bios bij 'boot'wel bovenaan gezet. Moet ik nog iets doen om hem te activeren?
Vanuit DOS naar het CDromstation gaan en dan voor 'setup' kiezen, lukt ook niet (werkt niet in DOSomgeving)

Heb je ook de mogelijkheid om met opstartdiskette te beginnen ?

Andere CD (bootable) werkt ook niet ?

Geplaatst door upsidaisy
Heb je ook de mogelijkheid om met opstartdiskette te beginnen ?

Andere CD (bootable) werkt ook niet ?

Ik heb de 6 opstartdisks van Microsoft gedownload. Bij de vierde geeft ie steeds een fout en moet ik de procedure afbreken. Opnieuw op andere disks gedownload: zelfde probleem...

Wat bedoel je met andere bootable CD?

Geplaatst door gompie1304

Ik heb de 6 opstartdisks van Microsoft gedownload. Bij de vierde geeft ie steeds een fout en moet ik de procedure afbreken. Opnieuw op andere disks gedownload: zelfde probleem...

Wat bedoel je met andere bootable CD?

Bijv van ander besturingsprogramma.Puur om te kijken of je ook kunt vaststellen of het met de cd te maken heeft.

Geplaatst door upsidaisy

Bijv van ander besturingsprogramma.Puur om te kijken of je ook kunt vaststellen of het met de cd te maken heeft.

Nee, heb ik niet:confused:
maar in mijn andere PC doet ie het prima....

Ben benieuwd naar de oplossing!

Daarom post ik hier even, zodat ik dit topic makkelijker kan terugvinden..... :o

Ik ben eruit.:D :D :D

Ik had mijn CDrom station aangesloten als tweede master, op een apart slot. Lekker makkelijk, geen gezeur met jumpertjes. Maar dit was wel het probleem. Nadat ik hem heb aangesloten als slave van de HD, startte hij zonder problemen op. Ik hoop ook anderen hiermee op weg te kunnen helpen......

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan