PC start niet nadat er een brander in is gezet..

Status
Niet open voor verdere reacties.

MichaelH

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2002
Hey!

Een vriend van me heeft gister een brander in zijn pc gezet, een asus 52/24/52, alle 3 kabels die erin moesten zijn erop aangesloten. Maar toen hij de pc probeerde aan te zetten reageerde hij niet.
Zou het kunnen dat zijn pc het gewoon niet ondersteund? Want hij heeft een pentiumII en die is ong 300 mhz, dus ik d8 dat de brander daar te snel voor is. En op de site van asus staat dit bij besturingsystemen:
Windows XP/ NT/ ME/ 2000/ 98/ 98SE, Netware, OS/2 Warp, Linux, SCO UNIX, MS-DOS, MPC level 3 compliant
En hij heeft win95, wat zou er allemaal aan de hand kunnen zijn? Of zou de pc gewoon moeiteloos moeten kunnen starten?

Alvast bedankt!

Doet de PC helemaal niks meer of hoor je piepjes en dergelijke? Dat de PC niet start heeft denk ik niks te maken dat het W95 is hoor.

Hij zou het gewoon moeten doen. Ik denk dat de IDE kabel (die brede grijze) verkeerd om zit. Dan krijg je zulke symptomen.

De pc maakt ook geen piepjes...geeft helemaal geen reactie, en over de IDE kabel..zou de pc niet kunnen starten doordat hij in de brander verkeerd om zit? Of op een andere plaats..

Nou ja kan ff kijken naar die kabel maar als de PC helemaal niks meer doet is de kans groot dat de boel opgeblazen is en je mobo naar de kl*te is:(

Ik zal ff in zn pc kijken..ik hoop niet dat er iets is opgeblazen, zo niet dan zal k wel proberen met de IDE kabel omgedraaid..

Master en slave jumpers ook goed gezet?

Als je een foutmelding krijgt met iets in de zin van: (zin klopt niet helemaal hoor)
Unable to detect boot, I/0 error.

Dan heb je waarschijnlijk de ide kabel op de hardeschijf verkeerdom zitten gezien de input/output( I/0)

Geplaatst door @temptation
Als je een foutmelding krijgt met iets in de zin van: (zin klopt niet helemaal hoor)
Unable to detect boot, I/0 error.

Dan heb je waarschijnlijk de ide kabel op de hardeschijf verkeerdom zitten gezien de input/output( I/0)

Krijgt hij niet want hij start niet op!!

Master en slave jumpers staan goed, we gaan wel ff proberen de kabels van de writer eruit te halen en kijken of hij dan wel opstart.

haal alles er eens uit behalve wat echt nodig is. (moederbord, geheugen, hd, videokaart) en kijk of hij het dan doet. Zo niet, grote kans dat je moederbord de operatie niet heeft overleefd....

Als ie het wel doet, voeg dan maar een voor een de spullen toe (ik weet niet wat je allemaal in je kast hebt zitten, maar doe in ieder geval de brander als laatste)

Het probleem is opgelost!
De gene waarvan de pc is had een kabeltje gevonden die ergens los hing, en die moest er bij de voeding in, waarschijnlijk dus per ongeluk een kabeltje eruit gehaald:)

Bedankt voor de reacties!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan