Pc start niet normaal op

Status
Niet open voor verdere reacties.
De vernieuwingsfrequentie van je monitor staat te hoog of de resolutie.

Opstarten in veilige modus, daar je drivers installeren, vernieuwingsfrequentie op 60Mhz zetten en opnieuw opstarten

Freq. staat op 60HZ. Ik heb alleen nog de mogelijkheid om naar 59 of 75 Hz te gaan.

Laatst bewerkt:
Nee, voor je bestanden inderdaad niets.

Druk geenszins op reset of iets dergelijks.
Het enige is als de stroom uitvalt, dat je een beroep moet doen op de garantie.
Ik heb er zelf al tientallen gedaan, maar nog nooit fout gegaan.
Daarom vroeg ik ook of hij in Windows wel stabiel draaide.
Want zo is het ook niets.......

Mooi.....

Download dan eens de Asus update utility 7.17.09 van deze website:
Softpedia

Daarna download je BIOS versie 0308
Klik op deze link en typ linksboven je model nr. P5VD2-X in.
Even uitpakken. In het programma aangeven dat je wilt updaten "from file" en even het uitgepakte bestand selecteren.

Laat je even weten of het verschil maakt?

Eindelijk even de tijd gevonden om dit te doen. Update is wel gelukt, maar het heeft niet geholpen.

Eindelijk even de tijd gevonden om dit te doen. Update is wel gelukt, maar het heeft niet geholpen.

Denk dat het niet te herstellen is. Wat zou ik moeten gaan vervangen?
Alleen moederbord?
of ook de processor?

Ik wil zoveel als mogelijk mijn huidige hardware gebruiken. Dus als iemand me iets kan adviseren....:o

Bios

Lijkt me dat het probleem in de bios zit.

Dus het moedermoord vervangen zal voldoende moeten zijn. Let er wel even op dat je de juiste socet hebt en dat het moedermoord 4 GB ondersteund. Dit is meestal in de specificatie's te vinden.

Tja, het lijkt me inderdaad het moederbord te zijn. Alleen, testen is weten.
Je zou eigenlijk met de Hirens Boot CD eens een stress test op het systeem, o.a. moederbord en processor los moeten laten.
Alleen hoe leg ik dat uit..... :confused:

Download de ISO Hier
Brand hem op een CD
Druk bij het opstarten in de BIOS de F8 toets een aantal x achter elkaar in. Boot vanaf de CD-ROM, onder het menu testing tools vind je op positie 3 de PC-Check 6.05. Zoek in het menu naar de system stress test en laat die draaien op de harddisk, de processor en het moederbord.

Post de resultaten hier eens.

Tja, het lijkt me inderdaad het moederbord te zijn. Alleen, testen is weten.
Je zou eigenlijk met de Hirens Boot CD eens een stress test op het systeem, o.a. moederbord en processor los moeten laten.
Alleen hoe leg ik dat uit..... :confused:

Download de ISO Hier
Brand hem op een CD
Druk bij het opstarten in de BIOS de F8 toets een aantal x achter elkaar in. Boot vanaf de CD-ROM, onder het menu testing tools vind je op positie 3 de PC-Check 6.05. Zoek in het menu naar de system stress test en laat die draaien op de harddisk, de processor en het moederbord.

Post de resultaten hier eens.

Wegens tijdgebrek ben ik hier niet meer aan toe gekomen. Gezien dat alles erop wijst dat het moederbord een tik heeft gehad, heb ik een ander gekocht. Ga deze van de week inbouwen. Hoop dat de ellende dan inderdaad tot het verleden behoort.

Wil iedereen heel erg bedanken voor de geboden hulp. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan