Pc start niet op als HS erin zit

Status
Niet open voor verdere reacties.

keano

Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2002
Ik heb vorige week een nieuwe harde schijf gekocht, 250 gb 72000 rpm maxtor, enne hij werkte prima, toen gebeurde er iets vreemds, mn pc liep vast en starte opnieuw op, maar terwijl die opstarte wou die neit verder dan het intel pentium 4 logotje starten, dus ik kom ook niet in de bios, etc etc. Als ik dan op de aan/uit knop druk dan hoor ik 3 piepjes...en als ik de pc aanlaat staan voor een tijdje dan staat er dat ik de schijf moet plaatsen waar windows op zit.
Als ik die harde schijf deruit haal (zit geen windows op dus), dan start mijn pc normaal op, maar als die harde schijf erin zit, dan loopt ie als het ware vast.
Ik heb niet met jumpertjes zitten spelen, want eerst deed hij het goed... ik heb de jumper er helemaal af (nu moet als t goed is slave aan staan, en op die andere staat de jumper op master..
Al mijn spul heb ik op de nieuwe harde schijf gezet, en wil hem dus eigelijk neti formateren want kheb er veel belangrijke dingen op staan, heeft iemand enig idee wat ik kan/moet doen?

Het is wat summier

Ok ik probeer het toch.

Ik weet niet hoe oud je MoBo is, maar het lijkt er op dat je IDE gaat hangen.

Als je IDE het niet voor elkaar krijgt je harde schijf te herkennen kun je niet booten. Dus of je hebt wat veranderd in je Bios of je bios is van slag.

Ik zou mijn Bios eens resetten (stroom er af, jumper verzetten, 15 seconden wachten, jumper terugzetten en opnieuw opstarten)

Andere optie is in je bios onzin invullen voor je tweede schijf, hij roept dan mislukt en start door.

Eric.

bedankt voor j reactie eric, maar uuhm, kheb mn bios gereset hielp niks, verder heb ik me HS op cablse slect geprobeerd hielp ook niks, en wat me dwars zit is dat er veel bestanden op zitten die ik nodig heb, verder als de pc aan gaat komt r een rare geluid, alsof die wilt draaien maar dan opeens stopt.....

iemand enig id?

Je nieuwe schijf is de boosdoener?
Gaan we even anders werken!Verwissel je voedings kabels van je DVD speler eens met die van de harde schijf.

Wat gebeurdt er dan?

:eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :( :( :( :( :(

hoe kan zoiets gebeuren dan....?

dus ik moet de HS gewoon terug sturen, en een nieuwe vrage?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan