PC start niet op als ik 2e SATA schijf bijplaats

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronald89

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
30 nov 2008
Heren,

Ik zit met het volgende probleem:
Ik heb nu een 320 GB Western Digital SATA schijf met daarop een legitieme Vista Ultimate installatie. Nu heb ik van mijn broer een harde schijf gekregen (Hitachi deskstar 500gb) die hij niet meer kan openen (weet niet waarom), maar zodra ik deze bijplaats start de pc niet meer op.
Zodra ik de SATA en powerconnector van deze nieuwe schijf eruit haal doet alles het weer gewoon.

De bootsequence staat in deze volgorde:
1. Harde schijf (al ingebouwd)
2. DVD ROM
3. Empty (is van de eSATA connector)

Heeft iemand van jullie hier een oplossing voor?
Als ik alles op google goed begrepen heb, is er bij SATA schijven geen sprake meer van master en slave instellingen.. Kon hier op de labels van de desbetreffende schijven ook niets over vinden.

Mocht het van belang zijn, het moederbord is een Asus P5N-D met een Intel e8400 processor erop.

Je zegt dat de Hitachi schijf op de pc van je broer niet meer kon geopend worden, en als je hem op jou pc aansluit, start je pc niet op. En wat als je nu je Western Digital afkoppelt en enkel de Hitachi aansluit, gaat de pc dan wel aan? Is het dan steeds niet het geval, dan zal de Hitachi wel defect zijn.

Hey!

Bedankt voor je antwoord, heb het geprobeerd maar met de WD ontkoppeld (alleen hitachi aangesloten) start ie ook niet op. Denk inderdaad dat ie defect is.

En onze Helpmij watchdog is actief, heeft iemand enig idee?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan