PC start niet op, blijft hangen in bios

Status
Niet open voor verdere reacties.

Loek46

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2009
Besturingssysteem
windows 10 pro
Hallo,

Ik heb Windows XP.

Bij het opstarten van de PCblijft de PC hangen bij:

CPU is unworkable or has been changed. please recheck - CPU soft menu_

verder:
Press F1 to continiue, Dell to enter set up.

Na indrukken F1 komt er: Disk boot failure, insert system disk and press Enter.

Indien de Windows XP schijf wordt bedoeld? zoja dan komt er geen enkele reactie na plaatsing schijf.

Hoe krijg ik de PC weer op gang?

groetjes, Loek.

Hoi,
er staat druk op DEL (delete-toets) om in het Bios te komen. Daar kun je aan de systeemtijd zien of je CMOS-batterij leeg is.
Sommige biossen geven ook een waarschuwing "battery low" als je in de setup komt of tijdens de boot als je goed oplet.

Laatst bewerkt:
CPU unworkable

Hoi,
er staat druk op DEL (delete-toets) om in het Bios te komen. Daar kun je aan de systeemtijd zien of je CMOS-batterij leeg is.
Sommige biossen geven ook een waarschuwing "battery low" als je in de setup komt of tijdens de boot als je goed oplet.

Hallo,

Ik heb de batterij vervangen, maar de PC start niet op , blijft nog steeds aangeven CPU unworkable enz.

Ik heb de datum wel kunnen aanpassen naar 2011 en de dag. De maand lukt niet.

Bij CPU snelheid staat 233(66) en bij power supply: CPU default. Beide kan ik niet wijzigen.
Het is een Intel pentium III MMX 300Mhz. DRAM CLK 66 Mhz.

Het Bios is Award modular bios v4.52PG. bios extension v1.CA.

Ik weet niet meer of ik indertijd een wachtwoord heb ingegeven.

Wie kan mij verder helpen??

groet, Loek.

Stroom er af en een paar maal drukken op startknop. Haal de knoopcel er nog maar een keer uit en wacht eens een uurtje met terugplaatsen.

harde schijf herkenning

Stroom er af en een paar maal drukken op startknop. Haal de knoopcel er nog maar een keer uit en wacht eens een uurtje met terugplaatsen.

Dit helpt niet.

In het bios;

Wanneer ik de datum heb aangepast en vervolgens ook kijk bij IDE harddisk dectectie dan zie ik dat de primaire C schijf niet lijkt te worden herkent. De regels blijven leeg.
Ook die van de 2e schijf de slave niet.

Bij het selectie schermpje krijg ik de gegevens van de Primary master schijf niet ingevuld. Ik heb steeds de keuze tussen Y en N. In beide gevallen komt er geen gegeven van de primaire schijf te staan , blijft nullen en normal.

Het probleem zit dus denk ik in het niet kunnen vinden van de primaire harde schijf.

Hoe krijg ik herkenning van de harde schijven?

groetjes, Loek.

Werkt je voeding nog wel naar behoren? Hoe oud is een en ander? Laat je voeding eens doormeten in een pc-winkel. Ik heb langzamerhand het idee dat het wel 's aan de voeding kan liggen.

Werkt je voeding nog wel naar behoren? Hoe oud is een en ander? Laat je voeding eens doormeten in een pc-winkel. Ik heb langzamerhand het idee dat het wel 's aan de voeding kan liggen.

Ik heb de voeding los gehad, stekkers overal uit.
Alles weer aangesloten.
De bios kon ik toen weer instellen voor de herkenning van de primaire schijf.

Na opstarten ging ook Windows weer opstarten, vroeg wel om nieuwe activering.

Maar nu werkt de muis niet en kan ik nog niets. Heeft toch geen eigen voeding?

Hoe krijg ik de muis weer werkend? Kabel zit goed.

Groet, Loek.

Windows XP activatie

Wat voor 'n muis heb je? (usb,draadloos,PS/2)

De muis werkt weer.

Probleem nr.X;

Windows start op met de mededeling dat de Windows opnieuw geactiveerd moet worden vanwege wijzigingen.

Echter activering gaat niet meer bij Windows XP volgens Microsoft omdat er geen ondersteuning meer voor is.:evil:

Na 3 dagen staat Windows en daarmee de PC geheel vast op het punt activeren .
Dus aju Windows XP.

Ik kan dus helemaal niets meer.:mad:

Ook Windows 7 er op zetten of Obunto Linux gaat niet.

Het gaat van kwaad tot erger nu.

Hoe kan ik de schijf formateren en Windows 7 er op zetten?

Graag advies wat te doen. HET RAAM UITGOOIEN MISSCHIEN?

Groet.Loek.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan