PC start niet op / door

Status
Niet open voor verdere reacties.

Schermloos

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2013
Hallo,

Ik heb vandaag mijn pc schoon gemaakt omdat er veel stof op de fans zat. Ik heb alle kabel losgemaakt en de videokaart er uit gehaald. Vervolgens heb ik het moederbord losgeschroefd en uit de kast gehaald. Daarna heb ik de ventilator van de processor er af gehaald en het koelblok eraf gehaald. Toen met perslucht heb ik het blok schoon geblazen en nieuwe koelpasta op de koeler gedaan. Verder heb ik alle kabel weer aangesloten en wilde ik de pc starten.
De ventilators gaan wel draaien, van de processor en van de videokaart, maar de pc start niet verder op. Ik heb het beeldscherm getest met een andere pc, en het beeldscherm doet het daar wel. Verder maakt het moederbord geen piepjes en doet ook de dvd drive het niet.

Ik heb alle kabel gecontroleerd en opnieuw aangesloten maar nog doet de pc het niet. Wat kan dit zijn en hoe kan ik dit verhelpen? Bedankt!!

alles los halen 1 voor 1 tot dat de pc wel doorstart wellicht is er ergens kortsluiting begin eerst met de usb headers die veroorzaken dit soort problemen vaak

Trek even alles er uit (echt alles! ook stroom)
Druk dan een paar keer (20) op de powerknop doe dan alleen de power kabel er in doe hem dan aan. Piepjes en werkende cd drive? Doe een kabel er in en starten of hij werkt en dan weer een kabel en weer kijken en weer kabel enz als hij bij een kabel stopt met werken licht het aan dat onderdeel. Als alles gewoon gaat werken doet de pc het dus.

Als hij het niet doet idd even alles los maken en weer vast maken
Mvg

Laatst bewerkt:
Heb vandaag alles losgemaakt en ook het moederbord uit de kast gehaald en op een groot vel papier gezet. Toen mijn monitor er op aangesloten + processor er op. Ook een 2gb ram erin gedaan en de spreaker + aan/uit schakelaar op het moederbord aangesloten. Toen aangezet, maar helemaal niks. De ventilator van de processor begint te draaien, dat is het enige. Er klinken helemaal geen piepjes, ook niet als ik helemaal niks aansluit. Ook nog geprobeerd de dvd drive aan te krijgen, maar ook deze wil niet aan. Wat kan ik nog proberen en wat kan er kapot zijn??

mvg

En met ALLEEN de voeding, CPU en de systeemspeaker opstarten, ook geen bios beeps?

Nee ook dan helemaal niks. Geen enkele piep. Zou mijn moederbord dan kapot zijn??

Zou beginnen om het moederbord en de CPU te reseaten, miss dat die niet goed zitten, contact met de kast of de cpu niet op de juiste plaats.
Neem aan dat je ook een bios reset hebt gepleegd.

Van schoonmaken gaat er niets kapot dus vermoed een ander probleem.

Ik heb de processor er 2 keer af gehaald en 2 keer, naar mijn mening, goed op gezet en de koeler er op gezet met koelpasta. Ook heb alles uit de kast gehaald, en toen alles op een groot vel papier gezet op de tafel. De processor, de voeding en de speaker van het moederbord er op gezet. Aangezet en niks.

Nu zat ik in wat oude topics te kijken en daar gingen onderdelen kapot aan statische electriciteit. Zou dat het geval?
Aan wat voor "ander" probleem zat jij te denken dan??

Die ik al aanhaalde maar dat had je al gedaan.

Wat ik nog kan bedenken, ook de E-ATX aangesloten? de 4 of 8 polige aansluiting bij de CPU.

Gebruik zelf nooit een polsband maar esd komt wel eens voor, vooral bij vaste vloerbedekking maar dat zie je niet zoveel meer of wollen truien.

Ja die heb ik ook aangesloten, dat is een 4 pin stekker naast de processor.
Ik denk dat mijn moederbord gewoon kapot is op welke manier dan ook.
Ik weet het anders ook niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan